Internet is traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gordijnman

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2008
Berichten
46
Goedenavond,
Sinds ik mijn windows heb geinstalleerd, is mijn internet verschrikkelijk sloom geworden.
Firewall staat uit, evenals antivirus. Ik heb een speedtest gedaan waaruit kwam dat mijn download rond de 10000 kbps ligt, mijn upload rond de 800, en mijn ping rond de 40ms. Allemaal prima lijkt me. Ook wordt Connection/minute gemeten, en die staat op 5, maar ik weet niet of dat goed of slecht is. Het probleem is dat het zo'n 3 minuten kost om de hoofdpagina van helpmij.nl volledig tevoorschijn te halen. Het downloaden van een file van een website gaat wel gewoon rond de 1 mb per seconde.
Ik heb gisteren, omdat het downloaden van torrents ook langzaam leek te gaan, een beetje gekloot met de routerinstellingen en geprobeerd wat poorten open te zetten, maar dit is niet gelukt volgens mij. Ik heb de guide van Portforward.com geprobeer, en heb daarbij in plaats van een automatisch geconfigureerd IPadres nu een zelf-configureerd IP-adres. Mijn router is een Zyxel Prestige2602HW-61 met provider Telfort.
Heeft iemand suggesties voor wat het probleem zou kunnen zijn?
Veel dank!

PS. Een reden kan zijn dat Ik Windows XP Pro met SP3 heb geinstalleerd, zijn er problemen bekend met internetverbinding en deze nieuwe SP?
 
Laatst bewerkt:
Router al eens gereset? Anders moet je eens naar Telfort bellen, dan loggen ze in op je router vanaf afstand en dan lossen ze het vaak voor je op. En probeer het trouwens ook eens met Mozilla Firefox, werkt dat wel snel?
 
Hmm, ik heb de router gereset, het lijkt nu sneller te gaan, ik gebruik sowieso al firefox.
Thanks voor de hulp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan