Sony Handycam - probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

lonneke89

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jul 2008
Berichten
1
Hoi,

Ik heb sinds ongeveer een jaar de Sony Handycam DCR-HC37. Alleen ben ik al die tijd al de software kwijt...

Nu heb ik wat op internet gezocht, of ik de software kan downloaden, maar ik kom er echt niet uit. Een bijkomend probleem is dat ik Windows Vista heb, waardoor de software niet rechtstreeks van de Sony-site is te downloaden.

Weet iemand hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Het gaat mij erom dat ik filmpjes van de videocamera naar mijn PC kan zetten. Ik heb alleen het USB-snoertje nog (de hele originele doos is weg, incl dus de software). Dus als er een andere weg is (bijv zonder het installeren van de software) om filmpjes op mijn PC te krijgen, vind ik het ook al goed.

Alvast bedankt!
 
Dit is een DV-camera, met een zgn. Firewire aansluiting. De kabel waar je het over hebt is waarschijnlijk een firewire kabel. Dit is wat anders als USB, de kabel past aan de computer- kant ook niet in een USB-poort (maar hij lijkt er wel op). Of het inderdaad een firewire kabel is: Als die aan de camera-kant ergens (echt) in past.. Aan de computer kant moet je een firewire-ingang hebben. Die zit standaard niet op veel computers. Je kunt kijken of je op jouw computer een aansluiting tegenkomt die lijkt op de USB-poort. Maar de Firewire-plug dus niet in een USB-poort stoppen; hier sloop je beide mee!

Als je geen Firewire ingang hebt kun je voor +/- €20,- een firewire-kaartje kopen. Dit kun je in de computerkast steken. Als je een laptop hebt is het veel duurder. Voor €100.- koop je daarvoor een USB naar Firewire omzetter.

Voor firewire heb je geen installatie- software nodig. Het werkt meteen. Plug & play. Je hebt alleen videobewerkings-software nodig, zoals bijv. Magix Videodeluxe, Pinnacle Studio, of het simpele WindowsMoviemaker, wat standaard op elke PC zit. Hiermee haal je de beelden van de camera-tape naar de computer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan