DVD speler accepteerd geen .avi DVD.... :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

xBitCh

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2007
Berichten
75
Hallo,

Als k een film heb op de pc van .avi en dan op DVD zet accepteerd de DVD speler hem niet :(
Weet iemand hoe ik de DVD wel kan afspelen in de DVDspeler?
Misschien ook gelijk hoe je er dan ook een .srt (ondertiteling) bij kan zetten die de DVDspeler accepteerd..

Hopelijk kan iemand me helpen ..

Groetjes
 
Laatst bewerkt:
Men kan je daar waarschijnlijk wel bij helpen...
Maar dan moet je zelf ook nog een beetje helpen....

Heb je deze .avi zo op een dvd gebrand? Of geconverteerd [omgezet] met een programma als Nero Vision of WinAvi of ConvertX2DVD om er een paar te noemen?

Kan jouw dvd speler divx[avi] bestanden afspelen [staat meestal een stickertje op het apparaat als dat kan]? Zoniet dan zul je het avi bestand moeten omzetten met ée'n van de genoemde programma's... WinAvi en ConvertX nemen dan de ondertiteling automatisch mee.
 
Men kan je daar waarschijnlijk wel bij helpen...
Maar dan moet je zelf ook nog een beetje helpen....

Heb je deze .avi zo op een dvd gebrand? Of geconverteerd [omgezet] met een programma als Nero Vision of WinAvi of ConvertX2DVD om er een paar te noemen?

Kan jouw dvd speler divx[avi] bestanden afspelen [staat meestal een stickertje op het apparaat als dat kan]? Zoniet dan zul je het avi bestand moeten omzetten met ée'n van de genoemde programma's... WinAvi en ConvertX nemen dan de ondertiteling automatisch mee.

De film staat op de PC.
Ik zie jammer genoeg geen stickertje.
Maar ik zal het met een van zo'n programma proberen..

Wat bedoel je met Maar dan moet je zelf ook nog een beetje helpen....
 
Wat bedoel je met Maar dan moet je zelf ook nog een beetje helpen....

Daarmee bedoelde ik dat je een beetje weinig info gaf om de situatie goed in te schatten....: had je de avi nu wel geconverteerd of niet........ dus geef nog wat extra info......
 
Nee ik had de film via nero burning rom op de dvd gezet.
Toen heb ik hem in de dvdspeler gedaan
 
Je hebt em dus als data-dvd gebrand?
Welke DVDspeler gebruik je (merk en type)
 
ze heeft gewoon de avi bestand op de dvd gezet... Dat is dus niet mogelijk zonder Divx dvdplayer.

Als je ondertiteling wilt hebben moet je de ondertiteling bestand (.srt) de zelfde naam geven als de film. stel de film heet: Night[2008] aXXo.avi dan moet je het srt bestand: Night[208] aXXo.srt noemen.

Download Vobsub en installeer het. Nu kan je de ondertiteling zien in WMP.

Ze eventueel de ondertiteling gelijk met subtitle workshop.
Download dan en Installeer WinAvi. Met die programma word de .avi bestand naar een dvd formaat geconverteerd. Brand dit bestand op een dvd via nero of gelijk via Winavi.
Nu moet hij het doen :)

Succes!

groetjes dick
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan