mini dvd 8 overzetten naar DVD 12

Status
Niet open voor verdere reacties.

trappeniers

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jul 2008
Berichten
1
Vorig jaar zijn wij overgestapt van een video camera met kleine video bandjes naar een digitale camera met mini DVD disc (8). Volgens de verkoper van het toestel een 'piece of cake' om dan daarna die mini discs om te zetten naar een 'gewone' DVD. Wij zijn ondertussen een jaar verder en het is mij nog steeds niet gelukt om een DVD gebrand te krijgen. (We hebben ondertussen zo'n 8 tal mini discs :shocked:) Wij kan aan mij (volslagen leek) eens uitleggen wat ik juist moet doen om dit probleem op te lossen? De camera is een Sony DCR-DVD 105E
groeten,
trappeniers
 
Laatst bewerkt:
Je kunt de inhoud van de DVD's alvast naar de harde schijf brengen. Doe de DVD in de DVD drive van je computer, ga via Start > Deze Computer naar het schijfstation. Klik daarop met de R. Muis. Kies in het popup menuutje voor Verkennen. De inhoud van de DVD opent in een nieuw scherm. Hier kun je de bestanden kopieën/[plakken naar de harde schijf. Om ze goed over te zetten naar een DVD wil ik de bestandstypen weten. Hoe heten de bestanden die je nu ziet + de afkorting achter de punt. Heb je al videobewerkingssoftware? Zo ja welke?

Voor bovenstaande actie is het belangrijk dat de DVD's in de camera worden 'afgsloten'. Dat is een functie waardoor je daarna niks meer op de DVD kunt zetten; maar nodig om ze in te lezen met de computer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan