Progje voor videobewerking

Status
Niet open voor verdere reacties.

verhoog

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 nov 2001
Berichten
3.141
Ik heb recent een Sony Handycam aangeschaft. Deze neemt mooie HD films op in het .MTS of AVCHD-formaat. Nu zoek ik een, liefst gratis, programmaatje waarmee ik de opgenomen films kan bewerken en kan branden op DVD. Ik ga geen ingewikkelde beeldbewerking doen, alleen knippen/plakken per seconde en wellicht het toevoegen van een titeltje of wat tekst.

Iemand een idee?
 
Ik heb zelf al wat verder gezocht, en het blijkt dat het AVCHD formaat wel door enkele zeer recente beeldbewerkingsprogramma's wordt ondersteund, zoals de nieuwste Nero bijvoorbeeld. Echter, omdat de films in HD-kwaliteit worden opgenomen, heb je ten eerste een zeer snelle pc nodig (er wordt gesproken over Quad-core) om de boel te kunnen renderen, en vervolgens een BluRay-speler om ze in dezelfde kwaliteit te kunnen afspelen. Ik heb helaas geen van beiden. Echter, als ik de camera direct op mijn LCD-tv aansluit zijn de beelden werkelijk subliem. De vakantiefilm kijk ik dus gewoon direct vanaf de camera voor de beste kwaliteit. Er zit een 60GB harde schijf in, dus voorlopig kan ik de films gewoon op de camera laten staan, en mocht ik over 10 jaar een oude film willen bekijken, dan kopieer je m zo weer terug van je pc naar de camera.

Het is blijkbaar wel mogelijk om met het progje SUPER de MTS-film om te zetten naar vele gangbare formaten. Daarna is beeldbewerking dan weer een koud kunstje, echter wel allemaal in mindere kwaliteit. Dus ik spoel de onbewerkte beelden wel door....
 
Als je echt langere HD beelden wilt branden zit je inderdaad aan Blu-ray of het inmiddels terziele HD-DVD. Voor het renderen heb je niet per se een Quad-core nodig, al versnelt dit natuurlijk wel het algehele proces.
 
Ik heb geprobeerd de video met SUPER om te zetten naar DVD. Gek genoeg lukt het wel om het bestand om te zetten naar VCD of SVCD, maar niet naar het .VOB (DVD) formaat. Zie bijlage voor de error. Bij SVCD holt de kwaliteit achteruit, het is bijna niet om aan te zien. Iemand een idee hoe ik hem omgezet krijg naar DVD?

attachment.php
 

Bijlagen

  • Error.JPG
    Error.JPG
    94,3 KB · Weergaven: 230
Aangezien ik het zelf nog nooit gebruikt heb, kan ik je lastig helpen hiermee wellicht pikt iemand anders het probleem op.
Wel wordt er genoemd onder de foutbeschrijving het geheugen. Zelf was ik laatst met Quickpar bezig om reparatie bestanden te maken voor rar archiefbestanden, maar de checksum faalde steeds. Daarop heb ik mijn geheugen eens getest met Memtest86+, en wat bleek 1 van mijn geheugenmodules is niet helemaal tof. Wellicht ook een tip waar jij wat aan hebt.
Memtest is los te downloaden en te branden als een cd'tje, en ook staat het op Hiren's Boot CD.
 
Ik zal het eens proberen, dank je.

Heeft iemand anders nog ideeën??
 
Ik heb ook een HD camera Sony HDR-HC3, en ik gebruik Pinnacle studio 11plus, en ik moet zeggen dat het een heel gebruisvriendelijk programma is, ik vind het jammer, als ge zo'n degelijke camera koopt, en dan een "prutsprog." gebruikt
Met dit programma bewerk ik de beelden, knippen, tekst, muzien enz. , en daarna stuur ik de beelden opnieuw naar de camera, of naar een externe HD, tot de BD branders wat betaalbaarder komen
 
Ik heb het ook met Win. moviemaker ( Vista) gedaan, geen HD maar toch meer dan zeer voortreffelijke kwaliteit, heel mooie beelden zelfs
 
Helaas, ik werk nog met XP. Ik neem niet aan dat XP mov.maker ook AVCHD aankan...
 
Het is Virtual Dub geworden, voor de geïnteresseerden....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan