Mappen Delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

steeevje

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2007
Berichten
95
Ik heb een vraag
Ik heb hier een gigantisce muzieklijst op mijn laptop staan die elke dag groter word

Nu heb ik nog een andere desktop pc staan op een andere kamer die ik gebruik voor mijn mixpaneel etc.

Hoe kan ik dan deze map op deze laptop delen en dat ik er op die andere pc bij kan

Ik klooi al wat met wat dingen maar kom er niet uit

Kan iemand misschien uitleg geven van hoe ik het doe en hoe ik dan vanaf die andere erbij kan komen

Gebruik op deze laptop Vista en op me pc XP

Ze zitten op het zelfde internet uiteraard

Mvg
 
Heey,

Je zult eerst je laptop in een netwerk moeten maken, dit klinkt moeilijker dan het is.
1. Ga op de laptop naar Start -> rechter muisknop op Computer -> Eigenschappen -> Geavanceerde systeeminstellingen -> Tabblad Computernaam -> Wijzigen. Hier kun je een computernaam invullen, neem iets simpels, bijvoorbeeld Laptop of iets dergelijks. Bij lid van, moet ej voor werkgroep kiezen, hier kun je een naam invullen, iets als Netwerk, Thuis of iets.
Klik vervolgens op Ok, het bericht:"Welkom bij werkgroep "..." verschijnt, hier kun ej gewoon op Ok klikken. Vervolgens verschijnt de vraag om de pc opnieuw op te starten. Dit is wel vereist. Klik op ok, en vervolgens op Sluiten. In het volgende scherm kies je voor Nu opnieuw opstarten.

Nu gaan we de map met muziek delen: klik met de rechter muisknop op de map die je wilt delen. Kies voor Delen... Hier kies je de rechten voor welke gebruikers wat met de map mogen doen.

Nu zijn we bijna klaar... Klik op de Desktop Pc op Start -> Uitvoeren -> typ hier : \\(naam die je de laptop hebt gegeven, bijv. Laptop.). Er verschijnt een scherm waar je je gebruikersnaam en wachtwoord in moet vullen. (hier ben ik niet zeker van) Er verschijnt een lijst met alle gedeelde mappen van de laptop.

En daar is alle muziek...

Het zou nu erg onduidelijk kunnen zijn, als er problemen zijn, moet je het maar even laten weten ;).

Met vriendelijke groeten,
Theblindman.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan