foto's samenplakken

Status
Niet open voor verdere reacties.

gethez

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2007
Berichten
438
hallo,

ik heb enkele foto's en ik wil hiervan één foto maken (omdat ik maar één foto kan invoegen)

hoe maak ik dat deze mooi onder mekaar komen te staan en zonder dat ze van grootte veranderen...??

wanneer ik een programma zoals irfanview gebruik gaat de vorige/huidige foto steeds weg als ik een nieuwe foto wil openen, dus ik kan ze niet plakken... laat staan samenvoegen

met welk programma kan je wel zo knippen en plakken..??

het resultaat moet als volgt zijn

fotoaaaaaaaaaaaaa
fotobbbbbbbbbbbbb
fotoccccccccccccc
fotoddddddddddddd
 
Laatst bewerkt:
in een worddocument plakken misschien of een programma als photoshop maar je...prijzig...
 
Gewoon met Paint doen. Is simpel, gratis en effectief.

Probleem met Paint is alleen dat je meestal wat kwaliteit verliest.

start>alle programma's > bureau accesoires > paint.

Als je in het bezit bent van Photoshop kun je ze het best eerst plakken in paint en dan het hele 'zooitje' kopieren in Photoshop en daar ook opslaan, dan verlies je (bijna)geen kwaliteit.
 
wanneer ik een programma zoals irfanview/paint/word gebruik gaat de vorige/huidige foto steeds weg als ik een nieuwe foto wil openen, dus ik kan ze niet plakken... laat staan samenvoegen
 
kent er iemand het programma gimp?? (om banners en userbars te maken) zou het daar mee lukken ??
 
Dan moet je paint nog een keer openen, foto openen, kopieren in je paint die je al eerder geopend had, foto plakken. Wel het 'vak' van paint vergroten door rechtsonder te slepen.
 
In Paint bijvoorbeeld.

Open Paint en sleep het witte plak net zo groot als je nodig denk te hebben. ( rechtsonder klikken totdat je een schuin pijltje ziet en dan met linkermuisklik ingedrukt groter slepen.
Daarna bij bewerken Plakken uit.
Kies hier een van de afbeeldingen die je wilt hebben.
Daarna weer Plakken uit en kies de volgende afbeelding.
Deze komt nu over de eerste te staan maar kan je met de linkermuisknop ingedrukt slepen waar je hem wilt hebben.
Doe dit voor alle afbeeldingen.
Daarna ga je naar selecteren ( het vierkantje links in de toolbar )
Selecteer nu alle afbeeldingen die je geplaatst hebt.
Daarna Bewerken / Kopiëren
Daarna Bewerken / Plakken
Opslaan en klaar.

Natuurlijk kan je een ander fotobewerkingsprogramma gebruiken, maar dit gaat dan ongeveer op dezelfde manier.
 
dank je, maar ik was ook aan het zoeken, heb net een functie gevonden in irfanview genaamd create panorama image (das alles boven mekaar zetten...)
en deze doet precies wat ik nodig heb...
in alle geval thx voor de hulp, i appreciate it...

"mag een slotje op"
 
kijk heb ik ook weer wat geleerd :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan