DVD9 Naar DVD5

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vinny1993

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2008
Berichten
151
Hallo
Ik Heb Videofiles Op Mijn Pc Staan Die Ik Wil Branden
Alleen De Groote Is Voor DVD9
Hoe Kan Ik Dit Naar DVD5 Omzetten En Vervolgens Branden?
Ik Heb Schrink Op Mijn Pc Als Dit Nodig Is
 
Hoi,

Je kunt met dvd-shrink de voorstukjes, reclames en andere dingen verwijderen, zodat alleen de hoofdfilm overblijft!
Daarna kun je hem branden als dvd5. Ik gebruik het al een tijdje niet meer, maar volgens mij kon je dit instellen als je ging branden!
 
Hoi,

Je kunt met dvd-shrink de voorstukjes, reclames en andere dingen verwijderen, zodat alleen de hoofdfilm overblijft!
Daarna kun je hem branden als dvd5. Ik gebruik het al een tijdje niet meer, maar volgens mij kon je dit instellen als je ging branden!


dan valt er niks weg te halen
ik heb 6 films geconverteerd met convertX to DVD
zit enkel een menu in zodat ik kan kiezen tussen deze 6 films

maar als ik het omzet van dvd9 naar dvd 5 wil ik wel de kwaliteit behouden
mischien een ander programma hiervoor?
 
Zonder kwaliteits verlies zoveel comprimeren gaat je niet lukken. Dat kan ik je vast vertellen.
En sorry dat ik doorzaag maar waarom wil je geen DL schijfje nemen dan? Werkt precies hetzelfde en je kan zo afspelen....
 
Zonder kwaliteits verlies zoveel comprimeren gaat je niet lukken. Dat kan ik je vast vertellen.
En sorry dat ik doorzaag maar waarom wil je geen DL schijfje nemen dan? Werkt precies hetzelfde en je kan zo afspelen....

hoezo met dezelfde kwaliteit omzetten gaat niet??
ik heb eens dvd9 files van prisonbreak seizoen 2 omgezet naar dvd 5
maar dat waren iso's en ging perfect
wou het net precies op de zelfde manier gaan doen alleen toen ging het niet :shocked:
 
Bijna de helft kleiner maken en dan geen kwaliteit verliezen? Knap hoor....
Bij compressie verlies je altijd kwaliteit.
Maar goed, ik hou op.

Succes,

Raymond
 
Je kunt ze gerust gaan omzetten met DVD-Shrink mits je VIVO, BUP VTS bestanden hebt. Ik ben het wel met Raymond eesn, dat je zeker kwaliteits verlies hebt, als je ze de helft kleiner maakt. Als je ze moet comprimeren tot iets van 80% van het orgineel, dan valt het mee. Daar onder is het echt wel duidelijk te zien en heb je betere software nodig.
 
Je kunt ze gerust gaan omzetten met DVD-Shrink mits je VIVO, BUP VTS bestanden hebt. Ik ben het wel met Raymond eesn, dat je zeker kwaliteits verlies hebt, als je ze de helft kleiner maakt. Als je ze moet comprimeren tot iets van 80% van het orgineel, dan valt het mee. Daar onder is het echt wel duidelijk te zien en heb je betere software nodig.

welke software heb ik hiervoor nodig dan??
en als het echt zo is dat schrink kwaliteits verlies heeft door dvd9 naar dvd5 te zetten waarom kon ik dan wel die iso's van prisonbreak zonder kwaliteits verlies omzetten??
gaat mij fftjes boven de pet :confused:
 
Zoals ik al aangaf, hangt het ervanaf hoeveel compressie je toe moet passen. Als een DVD9 bestand maar 6GB groot is hoe je niet zoveel te comprimeren. Is een DVD9 bestand 8GB, dan krijg je met DVD shrink echt wel kwaliteits verlies. DVD Shrink comprimeerd vrij snel een DVD9 naar DVD5. Zelf gebruik ik Bavaria DVD Rebuilder in combinatie met Cinema Craft Encoder. (Niet gratis) Hierin kun je ook aangeven wat je weg wilt laten om de film zelf op zo'n best mogelijke kwaliteit te houden. Deze doet er een uur of 6 over om het om te zetten. Afhankelijk van de snelheid van je systeem en grote van de DVD9 kan dit langer of korter duren. Heb zelf een P4 Extreme Edition 3,4ghz@3,8ghz met 2GB aan werkgeheugen.
 
Zoals ik al aangaf, hangt het ervanaf hoeveel compressie je toe moet passen. Als een DVD9 bestand maar 6GB groot is hoe je niet zoveel te comprimeren. Is een DVD9 bestand 8GB, dan krijg je met DVD shrink echt wel kwaliteits verlies. DVD Shrink comprimeerd vrij snel een DVD9 naar DVD5. Zelf gebruik ik Bavaria DVD Rebuilder in combinatie met Cinema Craft Encoder. (Niet gratis) Hierin kun je ook aangeven wat je weg wilt laten om de film zelf op zo'n best mogelijke kwaliteit te houden. Deze doet er een uur of 6 over om het om te zetten. Afhankelijk van de snelheid van je systeem en grote van de DVD9 kan dit langer of korter duren. Heb zelf een P4 Extreme Edition 3,4ghz@3,8ghz met 2GB aan werkgeheugen.

die dvd is 7.90GB
ik heb een dualcore pc @1,80HZ
1GB aan werkgeheugen
ben er nog aan bezig heb laatst nieuwe videokaart gekocht maar dat is een ander verhaal
ik moet dus Bavaria DVD Rebuilder hebben en Cinema Craft Encoder?
 
Met een DVD van 7,90Gb krijg je zeker kwaliteits verlies of je moet dat voor lief nemen met DVD shrink. Ik zou inderdaad voor een beter programma gaan.
 
Met een DVD van 7,90Gb krijg je zeker kwaliteits verlies of je moet dat voor lief nemen met DVD shrink. Ik zou inderdaad voor een beter programma gaan.


is DVDRebuilder+PlatoDVDRipper goed??
en Cinema Craft Encoder SP v2.70.02.12 heb ik ook net gedownload :D

of anders zeg me maar welk ik het best kan gebruiken voor dvd9 naar dvd5 zonder kwaliteits verlies
 
Laatst bewerkt:
CCE heb je nodig in DVD rebuilder.

cce??
nu word het mij een beetje onduidelijk
kun je even precies neerzetten welke programma's ik het beste kan gebruiken?
zodat ik dvd9 naar dvd5 kan omzetten zonder kwaliteits verlies, maakt niet uit hoe lang dat duurd, heb alle tijd van de wereld voor dat omzetten...
 
CCE=Cinema Craft Encoder.:)
 
Laatst bewerkt:
Die encoder in combinatie met DVD rebuilder. In DVD rebuilder kun je bij de settings aangeven waar je CCE hebt geinstalleerd. DVD Rebuilder gebruikt dan CCE om te encoderen.
 
Die encoder in combinatie met DVD rebuilder. In DVD rebuilder kun je bij de settings aangeven waar je CCE hebt geinstalleerd. DVD Rebuilder gebruikt dan CCE om te encoderen.

ik heb nu DVD rebuilder en CCE geinstalleerd
tijdens de installatie van DVD rebuilder zei deze dat Avisynth nodig was, die heb ik ook meteen geinstalleerd
hoe moet ik nu verder om mijn dvd9 files naar dvd5 om te zetten zonder of met zeer weining kwaliteits verlies?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan