Snelheid laag over gigabit netwerk.(Vista <--> W2K3 SP2)

Status
Niet open voor verdere reacties.

crash

Verenigingslid
Lid geworden
16 aug 2001
Berichten
55.342
Ik wil bestanden vanaf Vista naar m'n server overbrengen. Heb het aangesloten met Gigabit ethernet kabel.(Cross) In beide systemen een Gigabit netwerkkaart.

5GB overzetten duurt een half uur.:shocked:

Windows Vista:
2x SATA 250GB
2GB Ram

Windows 2003 SP2:
1x SATA 120GB
2x SATA 1TB
2GB Ram
 
Die snelheid had ik al met een 10/100 verbinding. Lijkt me dat het toch sneller moet kunnen met een gigabit verbinding en Sata schijven.
 
Ja, daar krijg ik beelden bij. Ik vergeleek het een beetje met mijn externe USB harddisk. Die doet er 5 kwartier over om 60 gig te ontvangen. (Grofweg) 13 MB/sec
 
Er is verbetering.:) Na wat instellingen geprobeerd te hebben, wat drivers geupdate. Eerst kreeg ik de volgende snelheid:
attachment.php

Een keer opnieuw laten opstarten en kreeg de volgende snelheid:
attachment.php


Een hele verbetering ten opzichte van wat het was:
attachment.php


Helaas geeft taakbeheer bij de netwerk prestaties aan, dat er maar 25% van de bandbreedte gebruikt wordt. Opzich wil ik uitzoeken of er nog meer uit te halen valt, zou moeten kunnen gezien er maar 25% gebrukt wordt van de verbinding. Helaas heb ik er nog een probleem bij gekregen.:(

Als ik bestanden vanaf het netwerk kopieer naar m'n nieuwe schijven, krijg ik het volgende:
attachment.php

Dit is een medling van 1 van de twee SATA schijven die aangesloten zijn op een PCI SATAraid controller kaart. Beide schijven geven de melding. Ik heb de laatste driver voor dit controler kaartje.
(Silicon Image SiI3512 SATAraid controller)

Schijfbeheer geeft ook aan om een schijf te gaan initialiseren. Terwijl dit eerder al gedaan is.:confused:
 

Bijlagen

  • Netwerk snelheid.jpg
    Netwerk snelheid.jpg
    21,1 KB · Weergaven: 228
  • netwerk snelheid 1.jpg
    netwerk snelheid 1.jpg
    22,2 KB · Weergaven: 143
  • $MFT error.JPG
    $MFT error.JPG
    15,7 KB · Weergaven: 150
Het voorlaatste stuurprogamma terugzetten?
Wees blij dat beide schijven de melding geven. De kans dat ze tegelijk stuk gaan is denk ik heel klein. Had één van de twee deze melding gegeven, dan was het zorgelijk geweest.
 
Laatst bewerkt:
Ze geven dus alle twee die melding. Ben bang dat het misschien te maken heeft met Windows 2003 SP2 in combinatie met deze controller kaart. Hoewel er gewoon via Windows update een driver beschikbaar was.
 
Inmiddels Vista Ultimate SP1 geinstalleerd en hou de problemen.:( Ben bang dat die controller kaart niet goed is. Als ik een schijf rechtstreeks op het moederbord aansluit, dan krijg ik de melding niet. Maandag maar even terug naar de winkel met die controller kaart. Kijken wat zij ervan zeggen. De kaart is volgens de doos Vista compatible.

Via het netwerk kopieren gaat nu wel snel. 23GB in een minuut of tien.:)
 
Laatst bewerkt:
Maar toch zou het sneller moeten kunnen, gezien er maar iets van 33% van de bandbreedte gebruikt wordt.:confused:

attachment.php
 

Bijlagen

  • Netwerk 2.jpg
    Netwerk 2.jpg
    24,9 KB · Weergaven: 161
Ik hield het eerst op een defecte schijf maar beide schijven doet me denken aan de controller.
Zelf haal ik op mijn 100 MBIT netwerk tot 98% in gunstige omstandigheden (98 MBIT effectief dus) maar als je Gigabit hebt mag je wel iets meer verwachten.
 
Ik zou niet weten wat er nu nog de verbinding afknijpt.:confused:
 
Ik wilde dat ik dit soort snelheden haalde, maar ja ik heb een pc op een hogere etage staan en dus moet dat draadloos en dat gaat helaas niet sneller dan zo'n 600 Kb/s. Hoor ik daar nu iemand lachen???
Waarom jij niet sneller kunt is mij een raadsel, kan 't 'm niet zitten in het bruto / netto? Je hebt toch never de volle 100% tot je beschikking.

[edit] ik was nog aan het typen toen jullie beiden voorgaande berichten typten [end edit]

Ik hield het eerst op een defecte schijf maar beide schijven doet me denken aan de controller.
Zelf haal ik op mijn 100 MBIT netwerk tot 98% in gunstige omstandigheden (98 MBIT effectief dus) maar als je Gigabit hebt mag je wel iets meer verwachten.
Paars t.o.v. rood, waar hébben we het dan nog over ;) :D
 
Laatst bewerkt:
Je kan niemand horen lachen, je kunt het hoogstens lezen.:D

Zonder gekheid, als er nu iets van 33% van het toaal gebruikt wordt voor de verzonden gedeelte en iets van 1 á 2% voor de onvangen gedeelte. Was op dat moment aan het verzenden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan