Studio 9 na renderen geen muziek op dvd!

Status
Niet open voor verdere reacties.

tineke1977

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2008
Berichten
10
Hallo,

Ik hoop dat iemand me kan helpen! Ik ben net bijna 20 uur aan het renderen geweest, nou ja de pc dan. (ook al vreemd, ging eerder onder windows 2000 sneller, heb nu XP en meer RAM geheugen)

Na 2x geprobeerd te hebben, komt de achtergrondmuziek dus niet mee op de dvd. Ik wordt er helemaal gestoord van, zo veel werk en dan lukt het niet! Ik heb muziek vanaf de harde schijf erop en vanaf cd. Aan het eind een keer gekozen voor mpeg geluid, maar dat was dus ook de truc niet.

Het gekke is dat hij de muziek achter het menu wel laat horen

PLease help me!!!
Alvast Bedankt!
 
Updates

Heb je alle updates van Pinnaclesys.com gedownload.
Er zijn zover ik weet updates voor HD audio.
Je zegt dat hij in het scherm van Studio 9, goed afspeelt.
Probeer hem eens te renderen naar bestand. Ik weet het het is een omweg.
Daarna het bestand openen in een nieuw project en dan opnieuw op schijf zetten.

Let op. Maak a.u.b. altijd een nieuw project aan bij grote veranderingen anders blijft hij langdurig groen, i.p.v. geel zoals het hoort.

Succes,

Eric.
 
Heb je alle updates van Pinnaclesys.com gedownload.
Er zijn zover ik weet updates voor HD audio.
Je zegt dat hij in het scherm van Studio 9, goed afspeelt.
Probeer hem eens te renderen naar bestand. Ik weet het het is een omweg.
Daarna het bestand openen in een nieuw project en dan opnieuw op schijf zetten.

Let op. Maak a.u.b. altijd een nieuw project aan bij grote veranderingen anders blijft hij langdurig groen, i.p.v. geel zoals het hoort.

Succes,

Eric.

Hoi Eric,

Bedankt voor het antwoorden! Bedoel je met bestand avi-bestand maken? En dat kan je dan opnieuw als project openen? En wat bedoel je met altijd een nieuw project maken bij grote veranderingen? Dat ik mijn project een nieuwe naam moet geven?

Groetjes Tineke

PS De film is 63 min. Toen ik een testje deed met 1 minuutje uit de film renderen met achtergrond,muziek, deed iet het wel. Zou de film te lang kunnen zijn? (Nu nog een keer getest met menu, maar dan weer alleen muziek onder het menu)
 
Laatst bewerkt:
Nee dat bedoelde ik niet sorry

Hallo Tineke,

Je kunt hem het beste als Mpeg 2 opslaan in DVD kwaliteit. Dan hoeft hij bij het renderen naar DVD niet zo veel meer te doen.

Kan het zijn dat je wat weinig ruimte hebt op je HDD, want 20 uur vind ik wel wat lang hoor of je moet nog een PIII hebben. Dit mede gezien het feit dat een kort stukje het wel doet.

Speel je hem af op een DVD speler of op je PC ??

Nee wat ik bedoel is als je die film renderde in een project, dan niet die nieuwe mpg openen in dat project, daar kan hij slecht tegen.
Gewoon klikken op nieuw project openen. (andere naam alleen helpt niet).
 
Laatst bewerkt:
Hallo Tineke,

Je kunt hem het beste als Mpeg 2 opslaan in DVD kwaliteit. Dan hoeft hij bij het renderen naar DVD niet zo veel meer te doen.

Kan het zijn dat je wat weinig ruimte hebt op je HDD, want 20 uur vind ik wel wat lang hoor of je moet nog een PIII hebben. Dit mede gezien het feit dat een kort stukje het wel doet.

Speel je hem af op een DVD speler of op je PC ??

Nee wat ik bedoel is als je die film renderde in een project, dan niet die nieuwe mpg openen in dat project, daar kan hij slecht tegen.
Gewoon klikken op nieuw project openen. (andere naam alleen helpt niet).

Hoi Eric,
Wat fijn dat je zo met me meedenkt! Ik heb hem in de computer geladen als mpeg, dus dat zit goed, heb net een update binnen gehaald en die lijkt beter te werken! Heb net een andere film gemaakt, iets korter, 40 minuten en het renderen gaat volgens mij nu ook een stuk sneller. Er past ineens ook veel meer op een dvd! Had eerst 9.0, nu 9.4.3 (uit mijn hoofd).

Ik heb 53 gig over op mijn harde schijf, dus dat lijkt me wel aardig wat.Ik speel hem af op een dvd speler.

Volgens mij bedoel je dat je de mpeg film (klaar als video ts? ) niet moet openen in studio?

Groetjes Tinek
 
Mail me even

Hallo Tineke,

Als je me mailt op Eric@HetNetNiet.nl dan kan ik je een paar screendumps sturen.
Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden.

Heb even mijn oude PC opgestart want 10 is toch echt weer anders hoor.
Als je bij filmmaken kiest voor mpeg, dan maakt hij een bestand met b.v. de naam Film.mpg
Als je daar kiest voor aangepast kun je de grote van het bestand wat regelen.

Als je kiest voor Schijf dan maakt hij Video_TS en Audio_TS, in DVD mode maar die kan hij ook lezen zover ik mij herinner. Alleen heeft dat geen nut, als je hem zelf al gemaakt hebt.

Kies je bij instellingen van schijf de optie automatisch dan zet hij hem met de grootst mogelijke kwaliteit op schijf. In de laagste kwaliteit kan hij 185 minuten op het schijfje zetten.
Hij maakt dus je hele schijf vol. Zie je ook op het plaatje bij schijf.

Let dus op dat als je wat veranderd de tijdlijn groen wordt. Pas als hij geel is is hij klaar met het bewerken.

Succes.
 
Hoi eric,

Ik heb je gemaild, denk inderdaad dat ik het met plaatjes beter begrijp! Thanks!
 
Het is gelukt!! Ik denk dat het toch de updat was, verder heb ik niets anders gedaan dan anders!

Ik heb nu zelfs een dvd kunnen maken van 105 minuten (ingesteld op 8.5gb, daarna met dvd shrink op een gewone dvd gebrand).

Heel erg bedankt!:thumb:
 
Hallo Tineke

Daar heb je DVD shrink niet voor nodig. Gewoon op automatisch zetten dan doet Studio het zelf. Hij kan tot 185 minuten op een enkelvoudige DVD branden.
 
Ja, wel vreemd, want bij instellingen staat inderdaad dat het past, maar als ik de schijfimage wil maken van 4,7 gb krijg ik toch de melding dat er te weinig ruimte is op de schijf...:eek: Dus dan maar met een omweggetje. Ik ben al blij dat het weer lukt!

Ik snap inmiddels ook wat je bedoelt met de gele en groene balk. Ik dacht steeds dat je de balk onder de preview bedoelde, maar ik denk nu dat je de tijdsbalk onderin bedoelt! Daar had ik ook nog nooit op gelet, dus dat kan ook wel eens mis gegaan zijn bij mij.

Groetjes Tineke
 
Te weinig ruimte

Te weinig ruimte kan betekenen:
  1. Te weinig ruimte in "documents and settings" = Mijn documenten
  2. Te weinig ruimte in locatie "tijdelijke bestanden"
  3. Te weinig ruimte op je DVD, maar dat zou niet mogen als je automatisch gebruikt
Groet,

Eric.

P.S. geen image maken tenzij het niet anders kan.
 
Laatst bewerkt:
Image

Je hebt weinig, althans dat is mijn visie, aan een image van Pinnacle. Je kunt hem branden met pinnacle, maar dat is het dan ook wel.

Bovendien is het een extra stap.

Pinnacle kan gewoon direct naar schijf branden, je kunt zelfs meerdere kopieën maken.
Hij is, zover ik weet, de enige die in staat is automatisch een schijf te maken met maximale kwaliteit. De rest brand HQ,SQ etc. Dus houdt je bijna altijd ruimte over op je DVD.

Niet dat dat erg is, maar Pinnacle maakt dus een DVD met maximaal mogelijke kwaliteit.

Misschien moet ik toch maar eens die screendumps gaan maken.

Eric.:thumb:
 
Hi Eric,

Ik word nu ook wel nieuwsgierig naar die screendumps;)

Als ik een schijfimage maak, ga ik als hij klaar is met berekenen enzo naar de map auxiliary files, dvd, video TS, en die brand ik dan weg met nero.

Groetjes Tineke
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan