Wel zien maar geen machtiging ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nakkie040

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2008
Berichten
231
beste,

heb net 2 pc's verbonden via een linksys routertje. nou wou ik bestanden van de ene naar de ander overzetten. alles gedeeld en ingesteld (dacht ik). nou kunnen ze elkaar zien maar dat was het. als ik probeer om te verbinden zegt ie dat ik geen machtigingen heb.
iemand ideeen over hoe dit te verhelpen ???
 
Welkom op Helpmij.:)

Je zal machtigingen moeten aangeven bij de gedeelde mappen of schijf. Met rechts klikken > Delen en beveiliging.
 
Welkom op Helpmij.:)

Je zal machtigingen moeten aangeven bij de gedeelde mappen of schijf. Met rechts klikken > Delen en beveiliging.

ja dat weet ik, dat staat er als volgende bij: Iedereen heeft: alle machtigingen :p
van instellingen ziet het er naar mijn mening normaal uit
 
Laatst bewerkt:
Probleem opgelost

ik heb de oplossing op het probleem,

er stond een group policy aan dat je niet via het netwerk in kan loggen als het account geen wachtwoord heeft (wat bij mij het geval was), eenmaal dit uitgezet werkte het weer

ga naar Start
uitvoeren
gpedit.msc
computerconfiguratie
windows instellingen
beveiligings instellingen
lokaal beleid
beveiligings opties
Accounts: gebruik van lege wachtwoorden beperken tot aanmelden op de console
uitschakelen

en voila:thumb:
 
Nou.. Dat is niet díe policy die je dan moet aanpassen, daarmee schop je een gat in je beveiliging.
Beter is het om je gast account open te zetten.
 
Nou.. Dat is niet díe policy die je dan moet aanpassen, daarmee schop je een gat in je beveiliging.
Beter is het om je gast account open te zetten.

gast account stond al open, maar zo zijn we alleen achter het probleem gekomen, heb daarna de accounts wachtwoorden gegeven en beveiliging weer aangezet

toch bedank voor de reacties
 
Wat was het probleem dan? Dat de accounts geen wachtwoord hadden bedoel je :)?
 
Wat was het probleem dan? Dat de accounts geen wachtwoord hadden bedoel je :)?

jup, daardoor kon ik niet op het netwerk. toen ik het uit zette werkte het wel weer, dus accounts wachtwoorden gegeven en beveiliging weer aan gezet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan