wma licentie beveiligingsupdate

Status
Niet open voor verdere reacties.

wiezel

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2003
Berichten
18
Ik heb legaal (www.538.nl) een aantal songs gedownload voor mijn kinderen.
Maar ik kan er niks mee want er zit een beveiliging (licentie) op.
Wil ze op MP3 speler kunnen gebruiken.

Bij eigenschappen van het gedownloade nr staat: Bestand is afkomstig van een andere computer en wordt mogelijk geblokkeerd om deze computer beter te beveiligen. Daarnaast een knop Blokkering Opheffen. Maar dit lost niks op.

In Windows Media Player 11 komt melding dat beveiligingsupgrade vereist is. Ik kies "bijwerken vereiste onderdeel" en dan gebeurt er niks.

Heb Media Player al opnieuw geïnstalleerd, heb privacy tabblad al gecheckt of juiste vinkje er staat...

Ben vergeefs drie (!) uur aan het zoeken geweest en heb nu 18 onbruikbare nummers gedownload. Wij gaan zondag op vakantie.
Wie kan me helpen???
:(
 
Laatst bewerkt:
Tot zover ik weet maar ik kan het mis hebben zit er inderdaad een beveiliging op zodat men ze niet kan kopiëren naar een andere drager of op CD zetten. In dat geval wordt het zeer lastig.....
 
Helpdesk

Op die site staat bij wat moet ik doen bij problemen met licentie:

Neem contact op met de helpdesk wanneer er problemen zijn met een download (of licentie). Maak dan gebruik van het helpdeskformulier. De link vind je bovenaan deze pagina. Vermeldt de betreffende download(s), het ordernummer, en het tijdstip (+ datum) waarop je de download(s) hebt aangeschaft. Met deze gegevens kunnen wij er zo snel mogelijk voor zorgen dat je alsnog de betreffende download(s) ontvangt. Alle mailtjes worden in behandeling genomen en je krijgt zo snel mogelijk antwoord. De helpdesk is geopend op werkdagen van 9 tot 17 uur. Mail die buiten deze tijden binnenkomt, wordt de eerstvolgende werkdag behandeld

Kijk hier verder
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de reacties.

De tekst van de helpdesk heb ik natuurlijk ook gevonden. Al eerder heb ik gedownload en toen lukte het ook niet. Het contact met de helpdesk verloopt "moeizaam" omdat je steeds lang moet wachten. Het advies de DRM-bestanden bij te werken, krijg ik niet voor elkaar...

Graag zou ik wat ik gekocht heb op de MP3 speler meenemen als ik overmorgen op vakantie ga. (Ze mogen legaal op de MP3 gezet worden en gebrand worden op CD)

Dus ik hoop dat iemand van het forum zoiets al eens heeft ervaren en mij kan helpen.
 
Laatst bewerkt:
Bij mij speelt hij

Met MediaMonkey kun je hem ook omzetten naar MP3 en dan heb je tenminste keuze uit welk formaat je wilt.

Wat je nog kunt doen is kijken of automatisch verwerven licenties wel aan staat.
de mijne is engels, maar dit plaatje moet wel helpen.

attachment.php


Je kunt zover ik weet rustig alle 4 aanvinken.

Succes,

Eric.
 

Bijlagen

  • Chris.jpg
    Chris.jpg
    53,3 KB · Weergaven: 215
Laatst bewerkt:
Hoi Eric,

lief dat je zo helpt. Branden is geen optie: we gaan zondag weg en wonen ver weg van Den Haag. En ik moet het toch ook zelf kunnen?!!!

Mediamonkey 3.0.3.1183 heb ik geïnstalleerd. De gedownloade nrs geopend en probeer ze nu een voor en af te spelen. Maar Mediamonkey slaat ze over, maakt ze lichtgrijs en speelt alleen de drie onbeveiligde MP3's.

Ik probeer "audioindeling te converteren" naar MP3. Krijg foutmelding dat "waarschijnlijk vanwege DRMbeperking niet kan worden gecodeerd".

Waarom heb jij geen last van de DRM en ik steeds wel?:confused:

Ik kan WindowsMediaSpeler11 ook niet verwijderen. Al snel komt de melding "dat het niet kan omdat oude mappen die nodig zijn voor het verwijderen, reeds verwijderd zijn"
 
Laatst bewerkt:
Verwijderen per que

Waarom zou je 11 willen verwijderen, maar het kan wel hoor bij software of updates kan je de update naar 11 terug draaien. let op dat zijn er twee. Dacht een runtime en het programma.

Heb je nog gekeken of automatisch licenties verwerven (dacht dat het zo heet, bij jou niet per ongeluk uit staat.

Zie je morgen wel weer,

Eric.
 
Hoi Eric,

ja, op tabblad Privacy staan vinkjes bij rechten voor mediagebruik automatisch downloaden en vernieuwen van beveiligde bestanden automatisch controleren.

Ben als maar aan het vogelen geweest en kwam bij deze site terecht http://tunebite.com/en/remove_drm/index.html
Dat is precies wat ik nodig had, dacht ik...

Dus even de trialversie geprobeerd en om niet nog meer tijd te verliezen gewoon €19,90 uitgegeven voor de licentie. Ik dacht: dan ben ik voor eens en altijd van het gezeik af.
En wat denk je...

:evil:Nee dus! Bij een onbeveiligd bestand komen allerlei zwart-wit DOS-vensters voorbij en zie je wat het programma hoort te doen. Geef ik zo'n beveiligd bestand op, dan gebeurt er een tijdje niks en later krijg ik de foutmelding could not initialize players.

Ik word er helemaal gestoord van. Wat een ontmoediging voor legaal downloaden!

Ben bang dat ik morgen geen tijd meer heb om er nog aan te besteden. Ik moet echt morgen alles voor de vakantie bij elkaar gaan rapen.
 
Laatst bewerkt:
Even geprobeerd

Wat er met jou PC is weet ik niet.

Bij mij komen er geen dos vensters voorbij hoor. Alleen denk ik dat hun voorlichting niet klopt.
Ze doen het zelfde als veel van hun concurrenten. Het werkt niet als je niet een kopie van je DRM hebt opgeslagen. Daarom vink ik ook altijd aan "waarschuwen kopie van ... opslaan".

Heb zelf nog een cyberlink plugin zodat ook WMP 9 en 10 naar MP3 kunnen converteren.

Probeer het anders even op de PC van een kennis of vriend.
Gewoon je WMA'tjes en de install van MedaiMonkey meenemen op een USB stick.

Succes,

Eric.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan