[DVD]Windows Movie Maker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yamitommie

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2007
Berichten
231
Hallo, ik heb een reeks fotos op windows moviemaker staan. ik heb zelf windows xp en nero. ik zou graag willen weten hoe ik de foto's op een dvd kan branden (ik heb er ook geluid bij zitten). Ik heb geprobeerd met nero alleen ik snap er niet veel van want ik krijg dan zo van dat hij het bestand niet kan vinden. Zou het ook kunnen dat ik de kwaliteit hoog kan houden?
 
Wat is de extensie van de bestanden?

een foto kan bijv. "heten"

.jpg
.bmp
. nog een heleboel andere extensies.................
 
Het zou dit kunnen zijn:

Nero express...
Videos/Pictures...
Super Video CD...

Waarschijnlijk is dit je oplossing.
Heb het niet getest of geprobeerd, maar aangezien je zelf ook nero hebt is dit het meest voor de hand liggende. Wil namelijk niet dat je door deze suggestie een CD kwijt raakt:p
 
Hej, wanneer ik nero express open. en super video cd kies, en ik probeer mijn file te openen dan lukt dat niet want het is geen compitabele bestand. Ik zie dan ook zo staan van no video, no audio. terwijl er wel muziek bij zit. Ik heb de andere ook geprobeerd (super dvd, was het volgens mij) maar daarmee herkent ie het bestand ook niet

het is een windows movie maker bestand en ik vraag me af of ik het ergens naartoe moet converteren of niet, heeft iemand een idee?
 
Wat dacht je ervan om eerst eens de gestelde vraag te beantwoorden?
 
sorry, kwas t van plan alleen hij was het project aan het laden dus moest ik heel lang wacthten voor ik het kon openen en dacht dat ik een andere vraag kon vragen in de tussentijd.

de extensie van de fotobestanden is JPG
en de extensie van de geluiden is wma
 
Het bestand een naam geven en afsluiten. Daarna inladen in video studio 9. Opslaan als MPEG bestand en dat dan op CD branden bv. met express burn. heb dit zelf gedaan en kan de CD nu prima op mijn DVD recorder via de TV bekijken.
 
hej Cees, is er geen andere manier want ik wil het op een dvd zetten zonder er geld aan uit te geven en video studio 9 is betaalbaar
 
Hallo,

Ik zet mijn foto's op CD en niet op DVD. DVD is voor film. Video studio 9 is volgens mij gratis. Het zat standaard op mijn laptop, toen ik deze vorig jaar kocht evenzo als moviemaker. Moviemaker speelt inderdaad niet af op een DVD recorder. Dat WMV bestand moet naar MPEG. Ik doe dat dus via video studio. Zoek ook eens via google naar WMV naar MPEG
 
Hallo,

Ik ben er net achtergekomen dat ik mijn project nog moet opslaan als wmv. Wanneer ik dit probeer te doen krijg ik het bericht van: Windows Movie Maker kan de film niet opslaan op de opgegeven locatie. Controleer of de originele bronbestanden nog beschikbaar zijn, of de opgegeven locatie voor opslag nog beschikbaar is en of er voldoende vrije schijfruimte beschikbaar is. Probeer het vervolgens opniew Ik weet niet wat ik moet doen. Ik heb een paar vermoedens, kan het liggen aan dat ik sommige foto's die ik heb ingeladen via mijn telefoongeheugen er niet bij zitten (als bron) want mijn telefoon zit er nu niet in. Of kan het liggen dat ik niet genoeg schijfruimte vrijheb. Ik heb namenlijk nog 2gb vrije schijfruimte en ongeveer 240 foto''s op het project.

Wat ik ook kan doen is meteen via het opslaan op een dvd branden. Ik krijg dan wel de laadbalk, van het aantal procenten hoeveel hij al heeft gebrand alleen dan krijg ik weer hetzelfde bericht dat er misschien niet voldoende schijfruimte beschikbaar is, en dat er virtuele ruimte beschikbaar moet worden gemaakt. Ik word er allemaal duizelig van, heeft iemand een idee?
 
Ik maak uit de dikgedrukte tekst op:

Je moet je oude bestanden die je wel gebruikt bij windows movie maker in de exacte plaats hebben staan. Dus niet ergens anders neergezet en helemaal niet verwijderd lol. Want hij gebruikt de 'bron' om je uitvoer samen te stellen. Ondanks dat kan je het nog wel zien staan in windows movie player.

Ten tweede, als jij nog 2 Gigabyte aan ruimte hebt... Het zijn alleen plaatjes zei je, met een muziekje die alles afspeelt terwijl hij shift door al je plaatjes....
Dat is geen 2 GIG m8, niet in .wvm formaat en ook niet in .wma formaat.
Je moet het wel echter omzetten tot .wma, .mpeg, .mpeg2, .mpg, .avi om je bestanden af te kunnen spelen op een cd/dvd. Dus dat deed je goed en daar waren we hier ook nog niet echt achter gekomen.

Dus ga eerst maar achter het eerste punt aan, dan hoor ik wel of dat juist wel of niet in orde was...

met vriendelijke groet,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hej, ik heb de fotos bij elkaar gedaan en ik heb nu 8gb vrije ruimte, ik w8 nu totdat het openen van mijn project klaar is en dan probeer ik het opnieuw
 
gaat vast en zeker lukken, als je genoeg ruimte hebt EN je bestanden bij elkaar staan of op dezelfde locatie als je ze vandaan hebt, dan moet er geen probleem zijn.
 
ik snap er helemaal niks van. wanneer ik moet kiezen waar ik mijn film wil opslaan dan kies ik voor een beschrijfbare cdrom. Ik stop een lege cd-rom erin (dvd heb ik ook geprobeerd. alleen wanneer ik op volgende druk dan krijg ik: Geen station met een beschrijfbare cdrom gevonden. Wilt u de film in plaats daarvan op de vaste schijf van de computer plaatsen? Ik snap er helemaal niks meer van.
 
Ik probeer nu de film op te slaan op de vaste schijf. Ik heb dit al eerder geprobeerd alleeen hij bleef ongeveer 1 uur op 0 procent staan dus heb ik het geanulleerd
 
Uhmz. Suggesties nu.

Is de CD-rom wel een CD-R of CD+R?
Sommige DVD RW willen wel eens type + of juist type - niet beschrijven. Andere juist wel weer allebei. Dat is een suggestie nr.1.

Hij blijft vastlopen met windows video maker. dus...
waarom probeer je er niet andere software voor? (Nero 8 Vision) Of wil je juist deze?
Kan je niet de versie opnieuw even van internet downloaden, heb adresjes gezien en het is sowiezo gratis.

Link naar een windows movie maker download, passief:
http://downloads.phpnuke.org/nl/download-item-view-x-b-y-x-v.htm

Misschien...dat het probleem dan verholpen is.

Probleem kan ook dat je het via een verkeerd formaat doet.
Probeer eens eerst te converteren naar een ander formaat en dan je video opnieuw maken en opnieuw proberen om te zetten naar .wma.

Ik heb ook gelezen dat de input te groot kan zijn. Dat je het bijvoorbeeld eerst in 3 delen verdeeld en ze invoert en via windows movie maker ze in elkaar zet.

Hiernaast heb ik ook gelezen dat je processor misschien niet goed genoeg is om video's te renderen waardoor deze vastloopt. Renderen en converteren neemt een hoop beslag op je processor. Probeer de reactie hierboven eens uit met het verdelen.
 
Als 1 van deze oplossingen heeft gewerkt, graag je post hier met hoe je het gedaan hebt. Dan kan ik andere mensen er ook verder mee helpen. Alvast bedankt.
 
heej, ik probeer het nu opnieuw alleen ik vraag me af hoe het zit met dat virtueel geheugen dat word aangevraagd. (dat zegt mijn pc steeds)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan