Niet zichtbaar in het netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

johanbollebak

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2008
Berichten
13
Ik heb een probleem met mijn netwerk. Het zal wel iets heel simpels en voor de hand liggends zijn, maar ik kom er niet uit. Ik heb een router gekocht, mijn desktop is wired verbonden met de router en mijn laptop is wireless verbonden. Ik heb wel internet dus dat is allemaal oke, maar op mijn laptop zie ik de desktop niet bij 'netwerk'. Ik heb zowel de laptop als de desktop in dezelfde workgroup gezet. Wat moet ik nog meer doen om alles appraraten in het netwerk zichbaar te maken?

Bedankt!
 
Ik heb een probleem met mijn netwerk. Het zal wel iets heel simpels en voor de hand liggends zijn, maar ik kom er niet uit. Ik heb een router gekocht, mijn desktop is wired verbonden met de router en mijn laptop is wireless verbonden. Ik heb wel internet dus dat is allemaal oke, maar op mijn laptop zie ik de desktop niet bij 'netwerk'. Ik heb zowel de laptop als de desktop in dezelfde workgroup gezet. Wat moet ik nog meer doen om alles appraraten in het netwerk zichbaar te maken?

Bedankt!

Ik zit met hetzelfde gedonder al weer drie dagen te peuteren en kom er niet uit.
Ik ben ook geen nieuweling meer, ik kan twee van de vier pingen, heb op alle computers Internet (!) de werkgroep is keurig mshome, de computers hebben eigen namen, Ip-adressen. etc.
Config: hoofdPc met wired Lan, drie laptops met wireless lan. Nieuwe Lyksys modem/router die volgens Linksys goed staat want je kunt overal vandaan Internetten. Het is een combi die zowel draadloos als bedraad aankan. (WAG200G)
Alle machines WinXP pro. sp2. Als het aan Windows ligt moeten ze Bill Gate...nou laat maar!
Wie oh wie is instaat hier nu eens en voor altijd een oplossing voor te bedenken, die krijgt de Nobel-prijs!
Ik heb allerlei sites en threads zitten lezen, maar krijg geen net werkend netwerk.

gr TB
 
Ik ga voor de Nobel prijs :)

Ik zou in beide gevallen @johanbollebak & @boerdet
de wizard thuisnetwerk of bedrijfsnetwerk instellen in configuratiescherm > netwerkverbindingen.

grote kans dat het (weer) gaat werken.

zo niet dan veneem ik het graag
ik ga bij @johanbollebak er van uit dat deze op alle machines XP draait
 
Ik ga voor de Nobel prijs :)

Ik zou in beide gevallen @johanbollebak & @boerdet
de wizard thuisnetwerk of bedrijfsnetwerk instellen in configuratiescherm > netwerkverbindingen.

grote kans dat het (weer) gaat werken.

zo niet dan veneem ik het graag
ik ga bij @johanbollebak er van uit dat deze op alle machines XP draait

Ja, dat heb ik op meerdere machines al zeker 20 keer gedaan...was het maar zo simpel!

Graag een tweede mogelijke oplossing!
gr TB
 
je moet maar zo denken alles is simpel als je het maar weet :)
Het was een simpele gedachte maar mocht niet baten.

Maar even tot orde van de dag, je geeft niet al te veel info das jammer.
je kan proberen in opdrachtvenster ( uitvoeren) "netsh.exe diag gui" te typen en klik dan op systeem scannen. Dan even kijken of je met de uitslag gekke dingen tegen komt. Dit omdat je aangeeft vaker in het netwerk heb zitten graven

Als je 2 van de 4 kan pingen heb je of 5 pc's of je pingt je eigen IP dan ping je eigenlijk maar 1 pc. je kan ook nog 2 pc''s hebben die maar één richting willen kijken.
Ik weet niet welke pc wel of geen contact heeft in het netwerk maar ik ga er voor het gemak van uit dat de vast bekabelde het wel doet en 2 van de draadloze doen het niet.

Samengevat voor de 2 draadloze pc's :
  • wel internet
  • geen intern netwerk

Ik weet dus niet wat je allemaal gedaan hebt, even stapsgewijs er door heen

Staat bestanden en printerdeling aan..? ( is het protocol we toegevoegd)
Hebben alle pc's wel dezelfde client geinstalleerd..? ( client voor microsoft netwerken)
Staat er ook een encryptie ingesteld en gaat het daar niet fout. (Zet dit even tijdelijk uit.)
Heb je het allemaal al geprobeerd met de firewall uit..?
Heb je toevallig geen dubbele firewall draaien..?
Is het probleen van eenzijdig of werk het beide kanten niet ( quote: "ik kan 2 van de 4 pingen")

eerst dit even bij langs gaan kijken we na de uitslag van deze tests weer verder.

Een iets ruigere oplossing kan zijn, deinstalleerd de netwerk kaart en installeerd deze opnieuw.

Allerlei opties, lekker fris beginnen kan nooit geen kwaad met dingen opnieuw installeren.


Succes zover ik hoor wel waar het mis gaat.
 
Ik ga voor de Nobel prijs :)

Ik zou in beide gevallen @johanbollebak & @boerdet
de wizard thuisnetwerk of bedrijfsnetwerk instellen in configuratiescherm > netwerkverbindingen.

grote kans dat het (weer) gaat werken.

zo niet dan veneem ik het graag
ik ga bij @johanbollebak er van uit dat deze op alle machines XP draait

PC_animal, even terug komend op jou antwoord, alle machines hier draaien op vista!
Ik weet niet heel veel meer te doen dan gewoon bij elkaar in de werkgroep te zetten en klaar is kees. Zo is het mij eerder met de zelfde laptop ook bij een maat van me gelukt. Het vreemde aan het hele verhaal is echter dat ik op de desktop wel mijn laptop zie, maar op de laptop niet mijn desktop kan zien. Echter wordt de toegang vanaf de desktop naar de laptop geweigerd.
 
OK, Animal "now we are talking bussiness"!

Dank, ga daar morgen eens rustig mee aan de slag, hier staat veel bij wat zeker nagekeken moet worden, cq uitgeprobeerd

Dank voor de moeite zover, TB
 
PC_animal, even terug komend op jou antwoord, alle machines hier draaien op vista!
Ik weet niet heel veel meer te doen dan gewoon bij elkaar in de werkgroep te zetten en klaar is kees. Zo is het mij eerder met de zelfde laptop ook bij een maat van me gelukt. Het vreemde aan het hele verhaal is echter dat ik op de desktop wel mijn laptop zie, maar op de laptop niet mijn desktop kan zien. Echter wordt de toegang vanaf de desktop naar de laptop geweigerd.

Nou ik ben niet sterk met "vista" maar de microsoft logica kennende lijkt het mij dat de rechten voor toegang niet helemaal juist zijn.
Je netwerk werk zoals je verteld is wel goed je ziet het wel maar mag geen contact maken met je eigen netwerk. Je zou je firewall eens kunnne controleren.
Heb je al SP1 geinstalleerd dit schijnt ook een aardige verbetering te zijn voor vista

Ik moet helaas afhaken en je zal andere Vista hulp moeten laten aanrukken want ik ben na XP over gestapt op kubunto. (op de windows server versies na dan )
 
OK, Animal "now we are talking bussiness"!

Dank, ga daar morgen eens rustig mee aan de slag, hier staat veel bij wat zeker nagekeken moet worden, cq uitgeprobeerd

Dank voor de moeite zover, TB


Met XP kan ik nog aardig mee komen :) ( zie bovenstaande posting)

Ik hoor graag van je resultaten, ga wel ff een dag of wat van huis maar probeer de boel wel in de gaten te houden. Niet verschrikt raken als ik even niet reageer. :p
 
Met XP kan ik nog aardig mee komen :) ( zie bovenstaande posting)

Ik hoor graag van je resultaten, ga wel ff een dag of wat van huis maar probeer de boel wel in de gaten te houden. Niet verschrikt raken als ik even niet reageer. :p

Nou ik dacht het net voor elkaar te hebben, en kon op de HoofdPC en mijn eigen laptop het hele netwerk zien en bereiken. Alleen op die van mijn vrouw was nog niet alles in orde, maar daar zit, anders dan ik dacht, WinXp Home op...! Daar zie ik wel mijn laptop maar niet de HoofdPC. Maar goed dat is een minder belangrijke laptop en ook die van mijn zoon boven, laat ik er even uit. (die wil toch niet dat ik daarop kan...en dat zou ik ook niet willen!)
Het bleek te gaan werken toen ik overal de firewalls had uitgezet....dacht ik. Op de XPhome laptop had ik hem uit en na even wat klooien zag ik via een andere benadering dat ie weer aanstond! Dubbele? Ook uit gezet.
Nu terug naar de twee (hoofdPC en mijn lappie) die wel goed waren, d8 ik.
Ik doe even een restart op beiden, met het idee dat ik dan de instellingen bewaar en wat schetst mijn verbazing, nu kan ik vanuit de hoofdPC niks meer zien MAAR OOK NIET PINGEN! Nergens naar toe. Zelfs niet naar zichzelf of naar de modem/router !
Snaai jij dat? (firewall staat nog uit)

Ik kan uit mijn laptop NIET naar naar de HoofdPC pingen en uit de latop van mijn vrouw WEL! Wat een zooitje.....
gr TB
 
Nou ik ben er weer, het blijkt dat niet overal te wereld internet is :)

Je zou toch stap voor stap er eens door heen moeten gaan.
Je had eerst wel je HoofdPc in het netwerk en je zag je hele netwerk zover ik het begrijp.
Je moet toch wat gedaan hebben dat je je netwerk zag.
Na herstart was het netwerk weer weg, iets start er mee op dat je waarschijnlijk daarvoor hebt uitgezet.

Ik denk toch dat je firwall je dwarszit in je netwerk
Wat voor firewall word er gebruikt op je HoofdPc...?

Zo zou je stap voor stap voor iedere pc appart een diagnose moeten maken.
Doe ook pc voor pc en niet allemaal te gelijk.
Doe alles stap voor stap incl herstart zodat je weet wat je gedaan hebt en waar het weer mis gaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan