Ik wil gewoon een film op DVD (.avi of .mpeg-2)

Status
Niet open voor verdere reacties.

yvonnejurgen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jul 2008
Berichten
2
Beste helpers!!

WAT IK HEB:
Ik heb sinds kort een JVC camcorder die .mod videobestanden genereert.

WAT IK DOE:
Ik bewerk die .mod bestanden (haal er stukken tussenuit) met Cyberlink Powerdirector 5 NE Express. Ik maak/produceer daar een film van (in .avi of .mpeg-2).

Ik start NeroVision Express 3 op en kies DVD-Video maken of wijzigen (bewerkbare DVD). Dan kies ik Videobestanden toevoegen en dan voeg ik de .avi's of .mpg's toe. Dan klik ik door tot ik 'branden' kan kiezen.

WAT IK WIL:
Wat ik eigenlijk wil is gewoon een bewerkte film van goede kwaliteit op DVD zetten. (snel een film maken/produceren en snel branden op DVD, in goede kwaliteit) Ik wil later ook nog een andere film aan de DVD toevoegen. En weer een, en weer een. (Het zijn maar filmpjes van 10 min/800 Mb per keer.) Het mag van mij allemaal wat langer duren als de kwalieit daardoor beter kan worden.

Ik heb het idee dat het maken/produceren van een .mpeg-2 film sneller gaat dan een .avi film maar dat het branden van een .mpg film in Nero langzamer gaat dan een .avi film.

Is het zoals hierboven beschreven wel de goede manier om te bereiken wat ik wil? Moet ik andere programma's gaan gebruiken of moet ik andere opties kiezen in de programma's die ik gebruik?

Echt superbedankt voor jullie antwoord!

Yvonne
(een beginner)
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik weet geen antwoord op al je vragen maar weet wel dat als je hem op een stand alone DVD speler wil afspelen dat je de DVD moet sluiten en dat je er dan niet filmpjes bij kan zetten. Als je hem open laat pakt een stand alone DVD speler hem niet. IK gebruik zelf de JVC software om een DVD te maken maar heb hem ook maar pas dus ik moet me er ook nog in verdiepen.
Dus één stapje ban je al weer verder en dat is dat je geen meerdere filmpjes op één DVD kan zetten wil je hem op een stand alone DVD speler draaien
 
:thumb: Dank je!

Okee, dan zal ik dus moeten wachten tot ik genoeg filmmateriaal heb voor een volle DVD voordat ik ga branden. Dat gaat wel lukken. :)

Nu de rest van de vragen nog....
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan