De Vista-computer vraagt om naam en wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

oppafashionnl

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Berichten
170
Hallo,

ik heb in mijn leven al heel wat pogingen gedaan om een netwerk in elkaar te zetten. Zo heel af en toe lukt het, maar vaak genoeg mislukt het. De computers worden niet gevonden, etc. Het is eigenlijk altijd gezeur. (is er geen handig programma dat ik op alle computers kan zetten en die de gehele configuratie voor mij regelt)

Anyway, ik heb nu twee computer (1 met Vista en 1 met Xp) bedraad op een router aangesloten. Nu kan ik beide computers pingen,en zie ik ook beide staan in het netwerk. Maar wanneer ik op Xp computer zit, en ik ga naar 'mijn netwerklocaties' en klik op de desbetreffende Vista computer, dan verschijnt er vervolgens een venster waarin hij vraagt om een gebruikers naam en wachtwoord.

Maar ik heb geen idee wat ik daar moet invullen. Dat scherm zou helemaal niet moeten verschijnen. Ik moet er gewoon inkomen. Ik heb verschillende mappen gedeeld en alle instellingen goed gezet op de Vista computer (netwerknaam, particulier netwerk etc.)

Hoe kan ik dit oplossen?
 
Oke, ik ga het proberen.

maar is er geen makkelijk programmatje te krijgen die alles voor je instelt en zowel met vista als xp overweg kan?
 
Oke, ik ga het proberen.

maar is er geen makkelijk programmatje te krijgen die alles voor je instelt en zowel met vista als xp overweg kan?

Nou volgens mij , als je je netwerk instelt op XP , kun je ook een USB flashstation gebruiken ofzo met instellingen die dan automatisch installeert op een andere computer. Of het ook op vista werkt weet ik niet
 
Om het forum maar even compleet te maken

Besta allemaal,

Ik had last van het zelfde probleem als jullie ik ben er even mee gaan stoeien en tot de volgende oplossing gekomem:

- Kies start ( of nouja wat vroeger start was nu het Windows logo)
- Vul bij zoek oprachten netwerkcentrum in.
- Open netwerkcentrum.
- Daar staat het menu in Delen en verkennen daar onder kun je een aantal instellingen instellen.
- Zorg er voor dat bij openbaren mappen delen in iedergeval delen is ingeschakeld! ( je kan tussen 2 opties kiezen één dat iedereen mappen kan maken en verwijderen en één dat iedereen het kan openen )
- Nog verder naar onder staat met wachtwoord beveiligd delen zorg er voor dat die op uitgeschakeld staat.

Toen ik dit zo aangepast had kon iedereen in mijn netwerk gewoon bij mijn mappen komen.

PS. ik heb Windows© Vista Ultimate

nog even een screen:
attachment.php
 

Bijlagen

  • Naamloos.gif
    Naamloos.gif
    74,8 KB · Weergaven: 121
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan