Hamachi + Stronghold Crusader

Status
Niet open voor verdere reacties.

naamx

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2008
Berichten
79
Hoi,

Ik probeerde laatst met 3 mensen (A=ik B=speler 2 C=speler 3) samen online Stronghold Crusader te spelen. We gebruikten hamachi om een netwerk te maken. Nadat iedereen in dat netwerk zat hadden we allemaal Crusader gestart en speler B host. Speler B en C waren online met dezelfde router/modem. Toen ik de host joinde kon ik de naam van de host wel zien alleen de naam van de speler C niet, en als we het spel speelden dan staat er om de 5 seconden connection lost.

Ik denk zelf dat als ik alleen met speler B of alleen met speler C speel dat het geen probleem is om Crusader spelen. Maar als we met z'n drieën in een game gaan dat er dan iets fout zit. Wellicht heeft dit te maken omdat speler B en C met dezelfde router tegelijk spelen en daarom hetzelfde IP hebben? :confused: Wie weet waar de fout zit en hoe we toch met z'n drieën kunnen spelen?

Ik hoop het zo duidelijk genoeg is uitgelegd :)

Alsvast bedankt!

naamx
 
niet zo veel verstand van maar moet je mischien poorten openen??
 
Interessante vraag is of speler B en speler C samen wél tegen elkaar kunnen spelen? Is dat het geval, dan lijkt het probleem bij jou te liggen dat je verbinding instabiel is etc.

Kijk zeker ook even na of je een firewall programma op je pc hebt die verkeer blokkeert.

Als je achter een router zit zet dan tijdelijk het firewall programma op je pc uit.

Als je rechtstreeks op een Internet-modem zit dan is het te gevaarlijk om je firewall uit te schakelen, en dan zul je in je software firewall inderdaad poorten moeten open zetten:
Het gaat over een enorme sloot poorten, namelijk poorten 2300-2400,47624 TCP en poorten 2300-2400 UDP (totaal dus 1000 + 1 + 1000 = 2001 poorten bij elkaar!)
Ik vermoed dat je zoveel poorten in een software firewall niet kunt aangeven, tenzij je kunt aangeven (zoals in ZoneAlarm) dat het Stronghold programma als 'server' mag optreden, en op die manier automatisch de poorten die het nodig heeft in de firewall geopend worden.

Succes,

Tijs.
 
We hebben de firewall al een paar keer uitgezet. Waardoor we konden pingen naar elkaar en antwoord terug kregen.
Interessante vraag is of speler B en speler C samen wél tegen elkaar kunnen spelen?

Ja ze kunnen over de LAN met elkaar spelen.


Vandaag proberen we eens dat ik de host ben, zodat dus speler B en C mij joinen. Als dat niet lukt dan zal ik eens achter die poorten aangaan.

Nog bedankt voor de hulp,

naamx
 
Ik ben erachter gekomen dat de fout bij hen ligt, want ze zeiden dat ze samen ook niet in dezelfde CoD 2 server konden. Dus ik verander mijn vraag een beetje. Hoe kunnen 2 computers die met dezelfde router verbonden zijn toch tegelijk online gamen in dezelfde server? (heeft dit met ip-adres te maken?)

Alvast bedankt,

naamx
 
[...]ze samen ook niet in dezelfde CoD 2 server konden. Dus ik verander mijn vraag een beetje. Hoe kunnen 2 computers die met dezelfde router verbonden zijn toch tegelijk online gamen in dezelfde server? (heeft dit met ip-adres te maken?)[...]

Dat kan dus inderdaad niet, want er wordt dan geprobeerd 2x te verbinden vanaf 1 ip-adres (hetzij die van Hamachi, hetzij die van hun eigen Internet-router als ze geen verbinding met Hamachi maken). Die CoD poorten kunnen maar naar 1 intern ip-adres worden doorgeleid, en daar ligt het probleem.

Dus (tenzij iemand anders iets anders denkt/vindt) kan dit dus gewoon niet. Het is niet voor niets dat alle spelletjes per stuk verschillende poorten gebruiken.
Het zou wel kunnen als je de CoD server aan zijn verstand zou kunnen/mogen brengen andere poorten dan standaard te gebruiken, maar dat is normaal gesproken ondoenlijk voor een game-server of het is simpelweg niet toegestaan/mogelijk.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Een tijd geleden hadden m'n maten en ik ook een probleem met Hamachi. Bij het éne spel ging het wel en bij het andere niet. We hadden toen allemaal de recentste versie en zijn teruggegaan naar versie 1.0.1.3 en tot op heden geen problemen meer.

Misschien de moeite waard om te proberen.


groeten,

René
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan