red alert 2 spelen tussen 2 comp

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerjo112

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2008
Berichten
5
Hallo,
Ik wil graag een spel tegen iemand anders spelen.
Er staat een computer boven en een beneden. ze zijn met elkaar verbonden via een goed werkend netwerk waar alles lukt behalve dat spel spelen...

Ik wil het spel Red Alert 2 tegen een ander spelen op de andere computer maar daar voor moet ik eerst in het spel wat dingen veranderen voor het netwerk want hij doet het zo niet.
In het spel bij "Options" en dan bij "Network" moet ik "IPX options" invullen, wat zijn dat en hoe moet ik dat doen??
Als ik in het menu dus op Options >> Network klik moet ik een destination nummer en een socket nummer invullen
Waar haal ik dat "Socket Number" vandaan en de andere dingen die ik moet invullen??
[code:1]-Het socket nummer kan maar uit 5 letter/cijfers/tekens bestaan
en
-Het Destination Network (wat daar ingevult moet worden) mag maar uit 11 letter/cijfers/tekens bestaan.[/code:1]

Kan iemand mij helpen??
Alvast Bedankt!!!:thumb:

(de "Internet Firewall Settings" zijn niet van toepassing.)
 
IPX is een verouderd protocol wat ook bijna (standaard) op geen enkel netwerk meer aanwezig is.
Als je dat echt wil gebruiken dan moet waarschijnlijk bij beide pc's ook ipx/spx protocol geïnstalleerd worden. Standaard wordt tegenwoordig echter alleen tcp/ip als protocol gebruikt, dus je zou eens kunnen kijken of het spel ook verbinden via tcp toestaat.
 
okee bedankt ik zal het proberen
alleen denk ik niet dat hetlukt want red alert is al een ouder spel
dat waarschijnlijk alleen ipx toestaat..
ik heb ipx op beide computers geinstalleert en die is nu 'avaible,
maar dan moet ik nog weten wat een destination network is
en een socket nummer>>ik denk dat ik dat al weet want dat heb ik opgezocht>www.watismijnip.nl<

zou u of iemand anders mij verder kunnen helpen??
bedanktt!;)
 
mischien moet je het spel gewoon even updaten?voor het online spelen dan.
 
Laatst bewerkt:
dat updaten heb ik al gedaan
en die site heb ik vertaalt en de instucties gevolgd nu ga ik op de andere pc dezelfde handelingen doen...
ik denk dat het zo gaat lukken alvast bedankt!!!!

als het niet lukt hoort u nog van me...

tot horens;)
 
Laatst bewerkt:
IPX is een verouderd protocol wat ook bijna (standaard) op geen enkel netwerk meer aanwezig is.
Als je dat echt wil gebruiken dan moet waarschijnlijk bij beide pc's ook ipx/spx protocol geïnstalleerd worden. Standaard wordt tegenwoordig echter alleen tcp/ip als protocol gebruikt, dus je zou eens kunnen kijken of het spel ook verbinden via tcp toestaat.
het is gelukt!!!
je moet uiteindelijk dus naar je lan verbinding gaan
en daar wat dingetjes veranderen toen ik dat had gedaan deed hij et!
ontzettend bedankt het is sins jaren niet meer gelukt om tegen elkaar te spelen
:thumb:

hart. groeten gerjo
 
ik heb hetzelfde probleem, en het lukt mij dus niet.. snap er niets van..
Kan je me uitleggen hoe je t hebt gedaan!????
 
ik heb hetzelfde probleem, en het lukt mij dus niet.. snap er niets van..
Kan je me uitleggen hoe je t hebt gedaan!????

ja dat kan ik idd
vertel eerst is een beetj wat je situatie is wat voor verbinding heb je
wat voor netwerk of iets dergelijks....
leg ff duidelijk uit okee?

kspreek je later...:thumb:
 
Ipx

Ey mensen ik heb hetzelfde probleem (met het zelfde spel)(RA2)
Alleen heb ik Windows 7.... ik kom er niet uit.. kunnen jullie mij helpen met de IPX?
 
@Cheetah91

Beginnen met "Ey" mag je gerust achterwege laten. Er komen hier niet alleen jongeren.;) Tevens mag je een eigen topic aanmaken. Het is niet netjes in te breken in iemand zijn/haar topic. Daarbij is deze topic van 2008, dus niet actueel meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan