Ad-hoc verbinding en internetverbinding??

Status
Niet open voor verdere reacties.

brokkie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jul 2008
Berichten
3
Ik ben in het bezit van een laptop en een tweede computer die boven staat. Beide hebben verbinding met het internet (draadloze verbinding).

Nu wil ik graag beide systemen aan elkaar koppelen zodat ik mappen en bestanden kan delen. ik heb al het een en ander geprobeerd via een ad-hoc verbinding. Dit lukt aardig uhm. Als ik dan al verbinding heb tussen beide systemen heb ik geen vebinding meer met internet!!!

Wat moet ik doen om en vebinding met internet te behouden voor beide sytsemen en de twee systemen met elkaar te verbinden om bestanden en mappen te delen???

Wie o wie kan mij helpen??

Gegroet,
Brokkie
 
Je hebt geen ad-hoc draadloos netwerk nodig: Beiden zijn aangesloten via dezelfde router.
Je kunt dus gewoon Internet blijven gebruiken én bestanden, mappen en printers delen, want een onderling netwerk is er al (via de router).

Als het delen niet lukt, dan moet je het probleem dus niet zoeken in een andere vorm van onderling verbinden, maar meer in beveiliging, firewall-programmatuur, instellingen etc. op de 2 computers waar je het over had.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Oke, Alvast een zorg minder. Maar waar kan ik dan de bestanden van de andere computer vinden? Onder verkenner, netwerk zie ik alleen maar de computer staan waar ik op werk maar niet de andere computer. (firewalls staan allemaal uit)

gr
Brokkie
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk even na in welke werkgroep ze zitten (voer dit uit op beide computers):
Start -> Uitvoeren -> sysdm.cpl -> tabblad Computernaam

Daar staat in welke werkgroep de pc's zitten. Indien niet gelijk aan elkaar (stel bijv. dat bij de ene staat: WERKGROEP en bij de ander MSHOME), kies dan 1 van de 2 gevonden werkgroepnamen, en pas de pc die niet in die werkgroep zit daarop aan.
Dat doe je ook in hetzelfde tabblad, via de knop Wijzigen.

Kijk ook even na dat de pc-namen niet gelijk zijn aan elkaar. Is dat het geval, dan kan dat ook m.b.v. de knop Wijzigen worden aangepast: De pc-namen mogen namelijk niet aan elkaar gelijk zijn.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Kijk even na in welke werkgroep ze zitten (voer dit uit op beide computers):
Start -> Uitvoeren -> sysdm.cpl -> tabblad Computernaam

Daar staat in welke werkgroep de pc's zitten. Indien niet gelijk aan elkaar (stel bijv. dat bij de ene staat: WERKGROEP en bij de ander MSHOME), kies dan 1 van de 2 gevonden werkgroepnamen, en pas de pc die niet in die werkgroep zit daarop aan.
Dat doe je ook in hetzelfde tabblad, via de knop Wijzigen.

Kijk ook even na dat de pc-namen niet gelijk zijn aan elkaar. Is dat het geval, dan kan dat ook m.b.v. de knop Wijzigen worden aangepast: De pc-namen mogen namelijk niet aan elkaar gelijk zijn.

Succes,

Tijs.

Ook dat heb ik voor elkaar... Ik kom er wel...... maar.................

Op mijn vast systeem zie ik nu onder netwerk de volgende dingen staan:
cp987418-a:paul (cp987418a = de computernaam van het vaste systeem)
Paul: Paul en Anke (Paul is de computernaam van de laptop)
Residental Gateway
Paul

Op de laptop zie ik het vaste systeem niet. Ik heb wel mappen en bestanden gedeeld.
Als ik op het vaste systeem op Paul klik dan moet ik een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven?????

HELP
 
Probeer eens een gebruikersnaam in te vullen die ook echt op laptop Paul bestaat.
En als daar een wachtwoord bij hoort, die dan natuurlijk ook invullen.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan