Beeld/tekst bewerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aenar

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2007
Berichten
87
Beste Helpers,

Ik heb een platte grond van het gebouw van een organisatie waar ik de computers moet inventariseren. Ik moet hiervoor de PC's tekenen op de plattegrond, alleen moeten de nummers makkelijk aangepast kunnen worden als pc's verplaatsen. Is er een programma (freeware als het even kan) waarmee ik bijvoorbeeld tekst boxen kan plaatsen die ik later ook weer kan aanpassen?
Liefst geen programma's zoals photoshop of paint, deze werken naar mijn mening te moeilijk (photoshop) voor zo iets kleins of heeft te weinig mogelijkheden (paint).

Alvast bedankt.
 
Hoi,

Als je het heel simpel en niet te omslachtig wil doen, en je kent de ins en outs van Word goed, zou ik het daarin doen:

- een Word-tabel aanmaken met de codes van de pc's en daarbij bladwijzers aanmaken een
- de plattegrond als achtergrond instellen
- op de diverse plekken een computer-teken plaatsen (bijvoorbeeld uit Windings)
- dit symbool selecteren en hieraan een hyperlink koppelen met verwijzing naar een bladwijzer uit het bestand met de Word-tabel.
 
Hoi,

Als je het heel simpel en niet te omslachtig wil doen, en je kent de ins en outs van Word goed, zou ik het daarin doen:

- een Word-tabel aanmaken met de codes van de pc's en daarbij bladwijzers aanmaken een
- de plattegrond als achtergrond instellen
- op de diverse plekken een computer-teken plaatsen (bijvoorbeeld uit Windings)
- dit symbool selecteren en hieraan een hyperlink koppelen met verwijzing naar een bladwijzer uit het bestand met de Word-tabel.

Aardig idee, ik ga dit eens proberen.
Als iemand nog andere ideeën heeft hoor ik dat graag uiteraard.

Ik heb het geprobeerd, helaas is de pagina oppervlakte van word te klein om redelijk normaal de plattegrond weer te geven. Als ik hem kleiner maak past er nog niet eens 1 computer per kamer in.
Iemand nog een ander idee?
 
Laatst bewerkt:
Jij bent op zoek naar Microsoft Visio. Ziet misschien niet standaard in Windows, maar misschien wel op je bijgeleverd cd'tje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan