ADSL verdelen over 2 laptops

Status
Niet open voor verdere reacties.

Morsyd

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2007
Berichten
165
Hallo,
van software ken ik redelijk wat, maar hardware en netwerken zijn niet meteen mijn beste ding, vandaar men vraag hier:
thuis 2 laptopts, 1 adsl modem, momenteel versteken we telkens de draad naar de laptop die adsl nodig heeft (onhandig dus).
hoe kan ik het best verdelen (liefst geen draadloos).
Zonet geprobeerd met een routerke, maar dit lukt niet, als de ene op adsl zit, kan de andere niet meer inloggen... en omgekeerd
kan iemand me helpen?
merci!
 
Meest simpele is wellicht een multipc ADSL modem, je vervangt je huidige modem voor een modem met 4 of 5 poorten en klaar ben je.
 
Nee, maar waarom zou je een "router" erbij gaan zetten als je simpelweg een ander multipc
modem (= een router = verdeler) kunt plaatsen. Ik denk dat velen inmiddels zo'n ding reeds overcompleet hebben omdat zij de afgelopen jaren meerdere malen van provider zijn gewisseld. Zo heb ik inmiddels 4 modems (ongebruikt) op zolder staan, waarvan 1 multipc modem en 3 enkel pc-modems.

Kijk anders ook hier even.
 
Laatst bewerkt:
ik heb gewoon ne adsl router
simpeler kan niet
 
ik heb gewoon ne adsl router
simpeler kan niet
multipc modem (= een router = verdeler)
hetgeen dan ook de reden was voor bovenstaande opmerking...........

Punt is misschien meer dat bij het gebruik van het woord router niet iedereen hetzelfde beeld heeft. (zie daarvoor vooral ook de link in het bericht van 21.37 uur)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan