probleem codec vista afspelen film met ondertiteling

Status
Niet open voor verdere reacties.

arsillyd

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2007
Berichten
11
hallo!

vorige week heb ik mezelf een nieuwe computer aangeschaft. Een vista. Nu ik zit met dit probleem.

ik heb op een schijf een paar avi's met ondertiteling "geschreven in kladblad" (volgens mij een .srt) en enkele zonder deze srt.

Nu, ik heb directvobsub op mijn computer geïnstalleerd, maar de avi's met de ondertiteling doen het niet, terwijl de andere avi's het wel doen.

ik heb qua codecs enkel Divx en quicktime denk ik. Voor de rest heb ik er niets meer bijgezet.

wat zouden jullie doen? zou de k-lite codec verschil bieden?
 
Ik weet niet of het in jou geval soelaas bied maar dit codec pack hoort standaard op iedere PC vind ik.
 
Installeer inderdaad K-Lite, en probeer daarna eens het volgende:
Zet de originele .AVI en bijbehorende .SRT in dezelfde map, dus niet die de .AVI je met directvobsub hebt bewerkt.
Maak .AVI en .SRT qua naamgeving gelijk zónder de extensie te veranderen, dus (bijv.)
Cry_Wolf.AVI
en
Cry_Wolf.SRT

Start je .AVI in Windows Media Player.

Mijn ervaring in de bij Vista geleverde Windows Media Player is dat dan gewoon de ondertiteling erbij gekozen kan worden, als die al niet automatisch mee start met de .AVI.

Tijs.
 
Installeer inderdaad K-Lite, en probeer daarna eens het volgende:
Zet de originele .AVI en bijbehorende .SRT in dezelfde map, dus niet die de .AVI je met directvobsub hebt bewerkt.
Maak .AVI en .SRT qua naamgeving gelijk zónder de extensie te veranderen, dus (bijv.)
Cry_Wolf.AVI
en
Cry_Wolf.SRT

Start je .AVI in Windows Media Player.

Mijn ervaring in de bij Vista geleverde Windows Media Player is dat dan gewoon de ondertiteling erbij gekozen kan worden, als die al niet automatisch mee start met de .AVI.

Tijs.

@ dnties Wat vind je hiervan ? Is dit een optie ?http://www.softpedia.com/get/Multim...deo-Codecs/Advanced-Vista-Codec-Package.shtml
 
Klinkt goed, hoge beoordeling en recent bijgewerkt. Lijkt inderdaad de moeite om uit te proberen! :)

K-Lite heb ik wel ervaring mee met Vista, en dat werkt in ieder geval.

Tijs.
 
Ik ga die AVS ook eens bekijken.
Ziet er inderdaad goed uit en ik ben altijd wel in voor iets nieuws.
 
Ik vraag me alleen af of ik ook de Windows Media Format 9 Runtime Files mee moet installeren. Iemand een idee daarover?
 
@Raymond: Ik heb die vraag niet gehad bij de installatie van dat AVC codec-pakket: Normale installatie gekozen.

Tijs.
 
aan iedereen,

alvast bedankt voor jullie hulp^^ vanavond zal ik de codec installeren en verder proberen ^^

de .srt had echter al dezelfde naam als de avi file. ik heb deze formule gebruikt bij mijn vorige computer (xp proffesional)
daarom verbaasde het me dat het met de vista niet lukte...

maar met dit kan ik al een stuk verder ^^ bedant
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan