Erg haperend beeld in Vista media center

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxieboy34

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2008
Berichten
41
Hallo iedereen,

Ik heb op dit moment een dual boot met linux (Linux Mint 5) en Vista Ultimate.
In linux krijg ik met m'n TV-kaart (een van zolid, met een philips 7134 chip) wel beeld, maar geen geluid. Ok, laat ik het maar eens op Vista proberen dan, dacht ik. In Vista heb na wat gekloot de kaart aan de gang gekregen in media center. (in ChrisTV geen geluid) Het probleem is nu dus dat het geluid gewoon goed loopt, maar het beeld hapert regelmatig, en daarmee bedoel ik dus echt 2 keer per seconde ofzo... Het beeld hangt even vast, en spoelt daarna snel door om weer gelijk met het geluid te komen, dan hangt het beeld weer vast, spoelt weer verder, etc. Daarmee kun je dus NIET TV kijken. :mad: Het gekke is dat voor de dualboot met Linux (toen stond alleen Vista Ultimate erop) alles perfect werkte. Nu Vista opnieuw is geinstalleerd werkt het gewoon niet. Ik heb wat rondgekeken op internet en vond iets over een MPEG2 decoder. Ik heb er verschillende geprobeerd: de standaard van microsoft, eentje van bitcontrol en eentje van arcsoft. Deze heb ik ingesteld m.b.v. een tooltje genaamd Vista MediaCenter Decoder Utitily. Hier en screenshot:
Geen enkele combinatie van video en audio decoder werkte. :confused:

Wat nu??

Alvast bedankt,
Max
 
Ik heb dezelfde problemen, alleen heb ik nooit Linux op mijn computer gehad. Heb je er al een oplossing voor gevonden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan