Capturen van Sony Handycam DCR-HC51E lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guus92

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jul 2008
Berichten
2
Ik heb nu al een tijdje de camera DCR-HC51E van Sony, de camera opzich bevalt mij alleen het overbrengen van het beeld op mijn pc lukt niet. Ik heb een firewire kaart plus kabeltje (IEEE 1394 kabel 4-6 pins) aangeschaft van Conceptronic.
Nu heb ik met 3 programma's geprobeerd de beelden vast te leggen, maar met geen enkele is het gelukt. De pc herkent de camera wel, maar het vastleggen lukt niet. En ik zet wel de camera in playback stand tijdens het capturen. Ik weet niet of het belangrijk is, maar ik heb windows xp.
Ik heb het geprobeerd met:

- Windows movie maker. Na de vaste instellingen aan te houden krijg ik onderstaande foutmelding. De camera spoelt wel terug naar het begin, maar zodra het programma wil beginnen met capturen, geeft ie de melding.

sshot9uu6.png


- Nero Vision. Nadat ik op "Video vastleggen op harde schijf" druk, krijg ik de onderstaande foutmelding, maar ik zou niet weten welke instellingen ze bedoelen.

sshot11xh9.png


- Magix. Dit is de software die is meegeleverd bij de firewire kaart. Ik stel het gedeelte dat ik wil capturen in, de camera spoelt ook gewoon terug en vooruit. Dan druk ik op opnemen, dan wordt het filmpje afgespeeld op de camera, maar krijg het niet op pc te zien. Als het opnemen afgelopen is afgelopen ga ik op zoek naar het filmpje, maar zie ik maar twee te kleine bestanden:S.
sshot12dn4.png

sshot13ym0.png


En als ik in deze computer dubbel klik op de camera krijg ik deze foutmelding;
sshot10ic8.png


Ik snap niet wat ik fout doe:shocked:. Kan iemand mij helpen??

Alvast bedankt,

Guus
 
Laatst bewerkt:
Heb je servicepack 2 voor XP er op staan? Hier zit een update in voor firewire.
Zie je in apparaatbeheer de '1394 IEEE Bus host controllers' staan? Of staat daar een geel uitroepteken bij?
Heb je al een andere firewirekabel geprobeerd? Probeer evt. 1 van Sony. Het zou niet uit mogen maken, maar doet 't soms wel..
 
Bedankt voor je hulp. Ik inderdaad service pack 2 en hij staat goed aangegeven in apparaatbeheer. Misschien een keer een andere kabel uitproberen.
 
Bedankt voor je hulp. Ik inderdaad service pack 2 en hij staat goed aangegeven in apparaatbeheer. Misschien een keer een andere kabel uitproberen.

Wat je kunt proberen is om eventueel het DV-kaartje in een ander slot te steken. Heb je dat al eens geprobeerd? Heb je misschien ook al een standaard DV aansluiting op je pc naast het kaartje wat je hebt gekocht? Dan moet je zeker de onboard DV-aansluiting uitschakelen in de bios! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan