Brander kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Egel007

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2007
Berichten
271
Hallo,

Ik zit sinds twee dagen met een probleem. Sinds een aantal maanden download ik weer films met Bittorrent en probeer ze vervolgens met ConvertXtoDVD te branden op een DVD. Ik heb niets aan de instellingen veranderd, en heb ook geen andere lege DVD's (Sony DVD+RW).

Telkens als ConvertXtoDVD klaar is met converteren, brand hij het op een DVD, maar als ik de DVD dan in mijn Playstation 2 stop staat er "Kan disc niet lezen". Neem ik de DVD mee naar beneden en stop ik hem in de DVD-speler, komt er óf "Wrong Disc-format" óf alleen het menu waar ik dan nergens op kan drukken..

Is mijn brander kapot, of ligt het ergens anders aan?
Alvast hartelijk bedankt!
Mvg, Egel

PS. Als ik de DVD probeer af te spelen op de PC, loopt hij traag zodra ik de DVD erin stop en speelt hij ook niet af.
 
bij mij doet convertxtodvd gewoon goed, mischien ff nieuwere versie zoeken? welke versie heb je nu

en probeer trouwens is met een andere brander (voorheen heel soms gebruikt):
http://www.burn4free.com/

maar als je convertxtodvd hebt, waarom download je geen nero??, dat is stukken makkelijker en in het nederlands
 
Goh, ik weet zo uit mijn hoofd niet welke versie ik heb (in ieder geval wel een verouderde), maar hij deed het eerst gewoon goed. Ook het branden, etc. Dus, zou het dan echt aan de versie liggen?

Ik probeer het ook wel met een ander brandprogramma morgen.
Bedankt voor de snelle reactie, trouwens!:thumb:

Edit:
Over Nero trouwens.. Ik moet het toch eerst converteren wil ik het kunnen branden met Nero om het leesbaar te laten zijn op de stand-alone DVD-speler?
 
Laatst bewerkt:
met nero kan je converteren, maar met convertxtodvd kan je ook alleen convertere

eergister had ik nog een avi film meegeconverteerd en gebrand en hij deed het gewoon
 
Kun je met Nero een .avi-film + gedownloadde ondertiteling converteren?!
Dat wist ik niet eens! :eek:

Is er misschien een handleiding beschikbaar? (Trouwens, ik google wel even)

Trouwens.. Ik heb een Nero OEM versie, dus ik weet niet of het daar ook mee mogelijk is?
 
Laatst bewerkt:
als je gewoon data brand (b.v met nero)
staat er dan iets op

op welke snelheid brand je
 
Meestal wel ja... Ik geloof dat ik, ja. Ik had laatst even een kopie gemaakt van mijn Windows-cd.. En die werkte gewoon.

Ik geloof op 4x of 8x.
 
owh wil je ook nog ondertitel toevoegen:S, ja zou ff avi met ondertitel in kunnen bakken met winavi. Download dat ff via torrent site (let op neem de gene met de meeste seeders, zo weet je dat je geen virus binne krijgt)


met nero kan je volgens mij alleen zonder ondertitel, wel avi maar geen ondertitel opties om in te voege
 
Laatst bewerkt:
Nou, ik heb dus Dude, where's my car gedownload. Subtitels erbij gedownload en dezelfde naam gegeven, zodat ze automatisch afspelen met ondertiteling. En nu converteer ik de film met WinAVI, maar hij gaf net wel een melding dat hij niet kon (iets met coderen, volgens mij). Ik moest bepaalde codecs downloaden, maar daar kom ik niet helemaal uit. In ieder geval, ik zie morgenochtend wel.
 
je moet trouwens ook op ze laagst branden slimpie;) , grote kans dat die doet.

Heb je ook al andere dvd geprobeerd die nog nooit gebruikt is?

ik gebruik zelfde als jou;), ik converter het met convertxtodvd, ik brand ze met nero (start nero burning room, dan dvd, dan dvd video) en ik brand ze met snelheid 2.4. En op sony dvd+RW, en speel ze af op me ps2.

Laatste tijd download ik kant en klare dvd van nederlandse trackers, dit zijn nederlandse torrent site die virus vrij is. Je moet wel ff registreren. (nickname en wachtwoord:p), ik heb vorige week nog alibi gedownload kant en klaar

dit zijn nederlandse torrent site die virus vrij is. Je moet wel ff registreren. (nickname en wachtwoord:p), ik heb vorige week nog alibi gedownload kant en klaar

mvg
 
Laatst bewerkt:
Hartelijk bedankt!
Ik kan met trots vertellen dat mijn brander het weer prima doet. Ik denk dat het kwam door de verouderde versie van Convert, maar laten we er verder niks meer over zeggen. Het is opgelost.

Nogmaals hartelijk bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan