DVD rippen naar laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gipsy Angelo

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2008
Berichten
11
Hallo Mensen,

Zoals jullie zien ben ik ook pas nieuw hier, ik heb een beetje verstand van laptops, maar blijkbaar niet genoeg. Daarom stel ik jullie een vraag en hoop dat jullie mij hiermee kunt helpen.

Ik ben van plan om een nieuwe laptop te halen namelijk een hp pavilion 9860 of 6730. Beide zeer goed laptops. Maar kan ik mijn films op de harde schijf van de laptop zetten? Zodat ik ze ook weer kan afspelen zonder dvd. Dit zou heel handig zijn, voor als ik naar mijn vrienden ga of op vakantie. Ook wil ik graag weten of je ze dan ook kan branden op een andere dvd'tje. Dus van je harde schijf naar een leeg dvd'tje.

Bij voorbaat dank,

Gipsy Angelo:cool:
 
Hoi,

ja, kan allemaal!

Je kunt een DVD rippen naar de harde schijf van een laptop (met b.v.DVDShrink) maar daar zijn vele programma's voor.
Daarna kun je de DVD afspelen op je laptop met een stukje software (b.v. PowerDVD of WMP met de juiste codecs) maar ook daar zijn weer vele programma's voor!
Je kunt een DVD van je HD ook afspelen op een TV via TV-OUT indien aanwezig op een laptop.
Je kunt een DVD van je HD ook weer branden naar een blanko DVDtje met b.v. NERO.

Grtz.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Funzip,

Danke voor je tips, dus bijvoorbeeld DVDschrink is voor dvd's op de harde schijf te zetten. Geldt dat ook voor beveiligde dvd's of moet ik dan weer iets anders daarvoor hebben?
En om die dvd aftespelen via de tv heb je daar een kabel voor nodig? want bij de meeste laptops heb je nu ook tv-out.

Groetjes
 
Hallo Funzip,

Danke voor je tips, dus bijvoorbeeld DVDschrink is voor dvd's op de harde schijf te zetten. Geldt dat ook voor beveiligde dvd's of moet ik dan weer iets anders daarvoor hebben?
En om die dvd aftespelen via de tv heb je daar een kabel voor nodig? want bij de meeste laptops heb je nu ook tv-out.

Groetjes

Er is geen beveileging tegen rippen mogelijk.
Je computer leest alles en schrijft de data over. Rippen kan dus bij alles.
 
er zijn wel beveiligingen en dvdshrink kan ze niet allemaal overtreffen normaal. maar met een anydvd en clonedvd kan je zonder probleem elke dvd kopieren, maar er zijn ook tal van forums waar je ze zo kan downloaden al gekopieerd en daarna op dvdschijfjes branden na converteren. zoals forumw.org of projectw.org bijvoorbeeld
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan