Geluid van mini-dv opnamen halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaasaanfiets

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2008
Berichten
7
Hoi allemaal, ik heb een tijdje geleden een optreden van een vriend van mij opgenomen met een jcv camera met mini dv bandje

Dit bestand heb ik al op mijn HD staan het is nu een vrij groot mpg bestand van 13gig
en nou wou ik van die nummers graag een cdtje branden.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
ik heb het programma sony acid pro 6, en ja ik kan eigenlijk wel aan elk programma komen, dus hoe kan ik dit het makkelijkste aanpakken?
Waarschijnlijk moet ik die stukjes ook weer in andere stukken knippen omdat ik wel verschillende liedjes wil kunnen kiezen, dus geen 1 lange mp3 van 60min oid.
 
Is Geen DVD formaat, maar DV-AVI. Met een programma als de gratis Super © converter kun je het geluid er uit halen.
Sleep het DV-AVI bestand over het Super scherm, zet de 'output container' op 'wav (Audio Only)' en klik encode. Met de R.muis kun je bij 'output file management' eerst nog de locatie van het nieuwe bestand wijzigen, standaard is dat de desktop.
Super maakt nu een geluidsbestand (.wav) met de lengte van de videofilm. Dit kun je openen in Acid of een andere wave-editor, het in stukken knippen, en misschien nog fades maken aan het begin en eind van de tracks. De wavs kun je daarna branden.

http://www.erightsoft.com/SUPER.html
 
Oke erg bedankt,
Maar als ik even goed nadenk is een *.wav bestand ongecomprimeerd toch? kan ik het niet meteen "rippen" als mp3 zodat ik het daarna niet meer naar mp3 hoef te converteren en mede gebruik ik ook een stuk minder schuifruimte(maar laatst genoemde is niet zo heel belangrijk)
 
Ja, kan ook, maar de tracks knippen en bewerken kun je het beste in wav. doen. Je had het ook over (audio)cd-tje branden, en daarvoor is .wav ook het beste.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan