Allround video bewerkingssoftware.

Status
Niet open voor verdere reacties.

boekanier

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2007
Berichten
712
Is er een programma waarmee de meest gangbare video formaten bewerkt kunnen worden,
dus avi, mpg, mpeg,en wmv.?

Bij voorkeur freeware, maar een betaalde versie wil ik ook overwegen.
 
windows moviemaker, standaard onderdeel van XP en VISTA.

In VISTA is zelfs DVDmaker een standaard onderdeel (tenminste in HOME PREMIUM en ULTIMATE)

moviemaker gezien de gebruiksersomgeving en mogelijkheden ook de ideale opstap naar de grote (betaalde) pakketten... wie de ins en outs leert kennen van MovieMaker zal zich ook kunnen bekwamen in pakketten als Sony Vegas of het hoog geprijsde (of is het geprezen) spul van Adobe.

Andere versies dan die van home premium en ultimate geven nogal wat gezeur met MPG en MP3 in MovieMaker. Extra installeren van codecs is geen oplossing voor MovieMaker.

Heb je geen XP, Vista Home Premium of Ultimate? Kijk dan naar het gratis VirtualDubMod deze converteert een MPG praktisch lossless naar AVI. En dan kan je weer verder.

DVD maken zonder DVDmaker in VISTA? 99% kans dat je standaard brandprogramma (NERO, ROXIO) al is voorzien van een functie om DVD-video's te maken van filmfragmenten....

En allemaal voor niks.........
 
Hoi,

dit Alive Video Converter is een hele beste, niet gratis, maar zeer uitgebreid!
Er zijn er wel tientallen te vinden op het web, en te downen, als je de weg weet....

Grtz.

Bedankt voor je reactie maar ik vroeg een Editor (dus knippen enz) terwijl, naar ik lees,
alive een converter is en daar heb ik geen behoefte aan.
 
windows moviemaker, standaard onderdeel van XP en VISTA.

In VISTA is zelfs DVDmaker een standaard onderdeel (tenminste in HOME PREMIUM en ULTIMATE)

moviemaker gezien de gebruiksersomgeving en mogelijkheden ook de ideale opstap naar de grote (betaalde) pakketten... wie de ins en outs leert kennen van MovieMaker zal zich ook kunnen bekwamen in pakketten als Sony Vegas of het hoog geprijsde (of is het geprezen) spul van Adobe.

Andere versies dan die van home premium en ultimate geven nogal wat gezeur met MPG en MP3 in MovieMaker. Extra installeren van codecs is geen oplossing voor MovieMaker.

Heb je geen XP, Vista Home Premium of Ultimate? Kijk dan naar het gratis VirtualDubMod deze converteert een MPG praktisch lossless naar AVI. En dan kan je weer verder.

DVD maken zonder DVDmaker in VISTA? 99% kans dat je standaard brandprogramma (NERO, ROXIO) al is voorzien van een functie om DVD-video's te maken van filmfragmenten....

En allemaal voor niks.........

Zeer bedankt voor de info.
Ik heb XPPro, maar vind MovieMaker geen prettig programma.
VirtualDub heb ik ook, maar bij mpg bestanden geeft dat de melding dat ASF files niet worden ondersteund?

Met WinAvi kan ik mpg wel omzetten naar avi,maar het moet toch mogelijk zijn die stap
over te slaan.
 
Virtualdub en Virtualdubmod zijn twee verschillende dingen de laatste is een op de eerste gebaseerde uivoering die MPG bestanden wel kan openen. Voor de rest werkt-ie hetzelfde.

Tja en als moviemaker geen prettig programma is....praktisch alle non-linear-edit programma's werken volgens het zelfde principe...importeren, slepen plakken overgangen erin zetten muziekje eronder en bewaren.

Het is ook vaak een kwestie van smaak natuurlijk. Ik vind zelf bijvoorbeeld pinnacle en ulead te veel een "speelgoed" uiterlijk hebben en Adobe Premiere is "too much" en gaat in mijn optiek voorbij aan de logica van de gebruiker. Zelf ben ik enorm gecharmeerd van Sony's VEGAS....overigens gebruik ik voor het capturen vanaf miniDV het WinDV 1,2,3 tooltje...het kan simpel en eenvoudig geweldig capturen van af tapes en alle "shots" separaat opslaan. Dit gek genoeg in tegenstelling tot alle te betalen programma's die er gewoon één bestand van maken.
 
Virtualdub en Virtualdubmod zijn twee verschillende dingen de laatste is een op de eerste gebaseerde uivoering die MPG bestanden wel kan openen. Voor de rest werkt-ie hetzelfde.

Tja en als moviemaker geen prettig programma is....praktisch alle non-linear-edit programma's werken volgens het zelfde principe...importeren, slepen plakken overgangen erin zetten muziekje eronder en bewaren.
...........................................
.

Zeer bedankt voor alle info.
Maar het blijft een onverkwikkelijk gedoe.
Een avi bestand wordt alleen door VLC player afgespeeld niet door GomPlayer noch Windows Mediaplayer.
AviDemux, SolveigAvitrimmer, VirtualDubmod kunnen het avi bestand niet inlezen.
Het laatste vermeldt dat het een ASF bestand betreft, waarop een licentie van MS zit.
Dus dan toch maar Windows Moviemaker gestart, begint het bestand stoer met een slakkengang
in te lezen, klaar, dan verschijnt er rechts een Karel Appel achtig plaatje, PC bevriest,
klapt of zwart, bij opstarten weg Actieve Desktop, eerst na 4 uiteenlopende pogingen weer terug.
Gebeurde tot 2x toe.

Daar wordt je niet vrolijk van en volgens mij houdt je dit met elk ander duur pakket.
Het is simpel gezegd een rotzooitje.

Ik ga dus maar gewoon door met AVI bestanden van mijn vaste site, die ik zo op DVD zet en speel ze af in mijn huiskamer dvd speler.

Overigens als AviDemux goed werkt is dit voor mij voldoende, wat knippen, eventueel beeld en geluid wat opvijzelen that’s it.
 
avi's niet kunnen afspelen ruikt naar ontbrekende codecs...
 
avi's niet kunnen afspelen ruikt naar ontbrekende codecs...

Nee, dat is het niet, het avi bestand deugt niet, maar wat mij stoort is de tegengestelde
manier waarop toepassingen daar mee omgaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan