Avi (verkorten) geen geluid en niet sync.

Status
Niet open voor verdere reacties.

raf83

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2008
Berichten
20
Ik heb een avi die ik op dvd wil zetten (d.m.v. TMPGEnc & Dvd author) wat normaal wel lukt maar waar ik nu 2 probleempjes mee heb:

- als ik van mn avi met TMPGEnc een mpeg bestand maak is het geluid weg, op welke manier ik het ook probeer. Misschien het beste om eerst van de avi het geluid te rippen(?), maar hoe doe ik dat? (heb dus bovenstaande prog's + goldwave 5.22) wav of mp3? En hoe kan ik beeld en geluid weer synchroniseren?

- het 2e probleem is dat het bestand net te groot is voor een dvd-schijf en dus beetje in gekort moet worden. Ik heb t geprobeerd via 'source range' in TMPGEnc, maar dan blijft t geluid zelfde lengte en loopt dus niet goed sync. (zet ik de avi om in mpg, dan mis ik dus helemaal t geluid, maar in de avi wel geluid maar niet sync.)

Dus hoe kan ik nu die avi (met geluid) omzetten in de bestanden nodig voor de TS-VIDEO map en dat t op één dvd past?
 
Je zou met het tooltje Easy-videosplitter iets van het begin en eind van de avi kunnen halen. Met de Super converter kun je het geluid eruit halen, apart opslaan als een .wav of .mp3 bestand. Dat kun je invoegen bij het omzetten met Tmpg. Maar hiermee is er kans op a-sync geluid/beeld. Je kunt ook de bitrate verlagen bij het encoderen naar mpeg (bijv. naar 5000 Kb/s). Dan wordt de kwaliteit iets minder, maar past er meer op de DVD.

http://www.doeasier.org/splitter/
http://www.erightsoft.com/SUPER.html
Sleep het DV-AVI bestand over het Super scherm, zet de 'output container' op 'wav of mp3 (Audio Only)' en klik encode. Met de R.muis kun je bij 'output file management' eerst nog de locatie van het nieuwe bestand wijzigen, standaard is dat de desktop.
Super maakt nu een geluidsbestand (.wav) met de lengte van de videofilm.
 
Ja ik heb nero burning rom 6.3.1.26
Zit daar een tooltje op waarmee je het hele filmpje kan verkorten?
 
Nee, maar via een bypass kom je er wel.

Open Nero Vision Express, kies voor het maken van een Video DVD en selecteer de .avi.
Deze wordt nu (na het doorlopen van een heleboel schermen waar je niets mee doet (!) )geëncodeerd en na een uur of anderhalf heb je een video_ts map.

Ken je de tool DVD shrink?
 
Maar in Nero Express kan ik de .avi niet toevoegen, want dan zegt ie "geen compatibel bestand gevonden". (hij wil ook alleen maar vob,bub bestanden hebben, staat dr)

Normaal maak ik dan via TMPGCEnc & DVD Author de vob bestanden die je in de map video_ts kan plaatsen, maar nu krijg ik na het omzetten (naar mpeg) met TMPGCEnc al geen geluid. (en is ie te groot)

Heb ondertussen DVD shrink gedownload en geinstalleerd, dus wanneer ik de avi in goede (vob?) bestanden heb om in de video_ts map te plaatsen (met geluid :)) dan daarmee de bestanden net iets kleiner maken neem ik aan?
 
Nero vision express accepteert een normale .avi. Waarom Nero dat bij jou niet doet is mij dus even een raadsel.
Wat shrink betreft, klopt ja. Als je de avi eenmaal met vision express hebt geëncodeerd naar vob bub en ifo's, dan kan shrink 'm voor je verkleinen.
 
Ik heb even een print-screentje toegevoegd om te kijken of we t over t zelfde hebben.
Als ik dus op "toevoegen" klik en mn avi selecteer en toevoeg, krijg ik dit te zien.

Als je niet weet waar dit door komt, weet je nog een andere optie om mn avi in vob te krijgen maar wel met geluid??

Thanks!
 

Bijlagen

  • nero.JPG
    nero.JPG
    47,5 KB · Weergaven: 24
Je gebruikt de verkeerde Nero tool.
Je moet Nero Vision Express downloaden (=gratis als je een Nero licentie hebt).
 
Met ConertXtoDVD zou het moeten gaan om te converteren naar je gewenste formaat.
Afhankelijk van welk formaat je hebt zal je meer/minder geheugen nodig hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan