MOD file om zetten in andere file zodat ik kan gebruiken voor pinnacle.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mmaja

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 aug 2008
Berichten
2
Hoi
Ten eerste heet ik Maja, ook ben ik beetje gefrustreerd.Dat zeg ik maar even eerlijk.
Dit topic is ook een keer gemaakt,maar ik kan niet echt de antwoorden/oplossing vinden. De meeste hebben een andere camcorder gekocht.

Ten eerste heb ik paar maanden geleden JVG Everio GZ MG 135 gekocht.
Ik was erg blij mee.Ik heb meer dan 8 uren film op de harde schijf op de camcorder.
Nu wil ik bewerken met filmpjes van trouwerij en vakantie.
Vandaar dat ik Pinnacle Studio versie 12 heb gekocht.In de winkel beweren ze dat het gaat werken.met MOd/files of iedere geval omzetten.Dat werkt natuurlijk weer niet.
zo te lezen van dit helpmij.nl hadden meerder mensen problemen mee.
De meeste hebben denk ik al opgelost,maar ik nog niet.En die 8 uren filmpjes wil ik wel graag bewerken!


Kan iemand mij misschien helpen?

een andere vraagje? Wat is Fire Wire poort kabel precies? Kan dat op elk camcorder aansluiten? Want die kan ik gebruiken op pinnacle.Maar dat heb ik niet bij Camcorder bij gekregen.Ik dacht misschien kan ik apart kopen en dan aansluiten,maar misschien werkt het ook niet.

Alvast HARTELIJKE bedankt!

Groetjes,
Maja
 
Die firewire kabel krijg je bij de meeste apparaten er niet bij, die moet je inderdaad vaak los erbij kopen.
Dit kabeltje dient er voor om je camcorder op een computer aan te sluiten en de videobeelden(uiteraard met geluid) over te brengen naar de computer.
Als het goed is heb je ook software bij de camera gehad om deze beelden te kunnen bewerken.
 
Ik dacht niet dat Everio's een firewire aansluiting hebben.. Alleen USB. De manier om videobeelden naar een bewerkingsprogramma te krijgen: Bij de Everio hoort software, die je via een meegeleverde CD of anders via Windows installeert. Als je dat goed hebt gedaan, en je sluit de camera aan, dan is er bij Start > Deze Computer een schijfletter bijgekomen. Dat is de disk van de Everio camera, waar de MOD bestanden opstaan.

In Pinnacle Studio kun je die bestanden openen in een nieuw projekt. De functie capture werkt alleen bij Firewire.

http://nl.jvc-service.net/public/document.cfm?prog=FAQ.cfm&Model=EVERIO&SGK=0&SGT=0#1
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan