FLV-formaat opnemen met webcam, en ook nog bewerken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

spooren

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2008
Berichten
7
Hallo allemaal,

We willen graag korte video's opnemen met de webcam van een spel. Wellicht worden het wel 100 videofilmjes!

Deze moeten op een site komen, in flv-formaat.

Nu ben ik op zoek naar een manier om dat zo gemakkelijk mogelijk te doen:
- filmpjes opnemen met de webcam
- evt. stukjes uit sommige filmpjes wegknippen
- op elk filmpje zou ik onderin een tekstje of logo willen zetten
- elk filmpje moet t.b.v. de website worden opgeslagen in FLV-formaat

Ik ben niet zo heel erg thuis op video-gebied, dus ik hoop dat iemand me tips kan geven over welke programma's ik nodig heb om dit efficiënt aan te kunnen pakken....

Groetjes!
 
Ten eerste: Je weet dat je copyright breekt als je video van een game op een site zet? (zeker als dat 100 filmpjes zijn)
Ja, dat weet je.. Maar dit voor elkaar krijgen is toch leuk en lastig, dus heb ik het (even) uitgezocht, weet ik ook weer wat meer..

Wil je een webcam op je scherm richten tijdens het gamen? Dat zou ik anders doen; met screencapture software zoals Fraps of Camtasia. Daarmee maak je een avi-file van het gamen (of wat je ook doet met het beeldscherm).

Het logo in beeld: Als je dit geautomatiseerd wil doen heb je een uitgebreid video-titel-programma nodig als 'Boris Graffiti' of 'Pinnacle Title Deko'. Daarmee maak je een 'template' van het logo, en gebruik je die steeds opnieuw samen met een nieuw videobestand. Misschien kun je daarmee ook batchen, dwz hetzelfde doen met een hele rij bestanden.

Als het je niet lukt om aan die software te komen of mee te leren werken, dan kan het ook anders, maar moet je per filmpje werken, veel werk dus..
Manier 1: Je maakt een videofile van je logo of tekst, dat bijv. rechtsonderin staat. Hiervoor maak je met een tekenprog. een scherm aan dat zo groot is als de videofile ( 720 x 576 pixels voor DV-AVI). Rechtsonderin zet je het logo, en de rest van het scherm maak je zwart. Je opent de afbeelding in een videobewerkings- programma, en converteert 'm naar een AVI. Daarna gebruik je dat prog. om de 2 videobestanden in te laden, en maak je een 'crossdissolve' van beide video's. De zwarte achtergrond zie je nu niet meer, en het logo zit door het beeld.

Manier 2: Je maakt het logo in Adobe Photoshop samen met een zwart 'alphakanaal'. Hierna gebruik je Adobe Premiere of andere videobewerkings-software die met een alphakanaal kan werken. Hierin open je de game-avi en de afbeelding. Deze manier werkt beter dan #1, maar je moet wel met beide programma's kunnen werken.

Het capturen van het scherm en het omzetten van de afbeelding naar video doe je in de DV-AVI codec, dat werkt het beste en je houdt de hoogste kwaliteit. Het omzetten naar .flv doe je pas op het laatst. Met de Super © converter (http://www.erightsoft.com/SUPER.html) kan dat als een batch, dus alle filmpjes na elkaar met 1 keer klikken. Dat scheelt in tijd.

Videobewerkings-software:
Pinnacle Studio,
Magix Videodeluxe
Adobe Premiere
Sony Vegas
Windows Moviemaker
 
Dank!

Heel hartelijk dank voor de meer dan uitgebreide reactie op mijn vraag, beste vandahl.

Met 'game' bedoelde ik een spel dat fysiek gespeeld wordt tussen twee mensen, we organiseren het spel voor Condoom-Anoniem.nl, dus gelukkig geen copyrightschending ;-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan