Ingewikkeld: Beheer op afstand met WM6 + Router achter router

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaSmile

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2008
Berichten
5
Hoi allemaal,

Ik heb een beetje ingewikkelde situatie.

Wat ik wil:
Vanaf andere internet verbindingen mijn computer beheren, zowel met een gewone computer als met mijn PDAphone.

Wat mijn configuratie is:
Ik heb een aantal computers in een netwerk. Die maken draadloos of met draad verbinding met een Linksys router. De linksys krijgt zijn informatie binnen van een getweakte speedtouch modem. Deze is nu dus een SpeedTouch Pro en werkt ook als router.

Dus:
Computers -- Router -- Router -- Internet.

Wat is mijn probleem:
Ik kan van buitenaf geen 'beheer op afstand'-verbinding opzetten. Binnen het netwerk natuurlijk wel, maar dat lukt alleen niet met mijn PDAphone. Is het toch mogelijk om met mijn mobiel binnen het netwerk te beheren op afstand? zo ja, wat moet ik doen?

Door de router achter router opstelling, krijg ik mijn poorten niet open die nodig zijn voor applicaties. Ik kan wel de poorten openen van mijn Linksys, maar die worden denk ik nog steeds geblokkeerd door de speedtouch.

Alvast bedankt voor alle reacties,

Groeten DaSmile

Ps.

[EDIT] Geen Ps. ;) [/Edit]
 
Laatst bewerkt:
Nou spannende actie,

ik heb geen idee of je met WM6 beheer op afstand kan doen maar zal ongetwijfeld.
Maar dat is niet de hoofd vraag.

Eerst even een paar vragen
  • waarom een "getweakte modem" ?
  • Hoezo router achter router wat is de reden hiervan?
  • Geef eens aan wat voor model speedtouch je hebt en wat voor model linksys. Dan kunnen we met je meedenken welke het beste als firewall kan fungeren en welke je b.v. DMZ maakt (2 firewalls achter elkander (als ze er zijn) geeft hopeloze problemen en oncontroleerbaar netwerk verkeer)

Wat je kan proberen:
Als alle pc op de linksys zijn aangesloten dan moet je op de linksys de poort voor de betreffende toepassing open zetten voor je PC en deze PC zou een statisch c.q een vast IP adres moeten hebben en dit instellen als "poort forwarding" in je linksys

Voor de rest zou je in je speedtouch ook dezelfde poort moeten open zetten maar dan met het IP adres van je linksys. Maar hier durf ik geen weddenschap op af te sluiten want je praat over een getweakte modem. Ik heb geen idee waarom en met welk apparaat of provider.
 
Eerst even een paar vragen
  • waarom een "getweakte modem" ?
  • Hoezo router achter router wat is de reden hiervan?
  • Geef eens aan wat voor model speedtouch je hebt en wat voor model linksys. Dan kunnen we met je meedenken welke het beste als firewall kan fungeren en welke je b.v. DMZ maakt (2 firewalls achter elkander (als ze er zijn) geeft hopeloze problemen en oncontroleerbaar netwerk verkeer)

Het internet komt binnen bij de Alcatel SpeedTouch Home (ISDN). Dat was het ten minste, inmiddels is het softwarematig omgebouwt tot SpeedTouch Pro. Vroeger hadden we een hub na deze modem, dus konden we het internet niet delen. Meer is na te lezen op http://www.bruring.com/nuke/modules...ons&file=index&req=viewarticle&artid=1&page=1

Daarna staat er een Linksys Wireless-G Broadband Router WRT54G. Deze heeft meerdere netwerk uitgangen en is ook draadloos te bereiken. volgens mij kan deze niet overweg met een ISDN kabel, dat zal ik nog ff checken. Dit is dan dus ook de reden dat we 2 routers hebben.

Poort forwarding is me nog niet gelukt in deze opstelling, misschien de dubbele firewall? Het lukt iig niet met statisch IP adres. Hoe ik dezelfde poort kan openen op de speedtouch weet ik niet. Ik kom gewoonweg niet op de configurtie van de speedtouch, alleen maar bij de linksys.

Tijdens het schrijven bedenk ik dat misschien de speedtouch weg kan, of dat het misschien helpt als ik deze terug tweak naar home. Of gaat dat niet werken?

Ik hoop dat dit weer wat verder helpt met het oplossen.

Groeten DaSmile
 
ff een kickje..

Ik heb uitgevogeld dat mijn linksys geen isdn kabeltje om kan toveren. Die optie gaat dus niet werken.

Nu is de vraag nog: kan ik de speedtouch home het beste terughacken (of tweaken oid, hoe je het wil noemen) om geen router achter router te krijgen? Of werkt mijn internetverbinding dan niet meer?

Groeten DaSmile
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan