Zijn filmpjes te bew. gem. met een Sony DVD105?

Status
Niet open voor verdere reacties.

PatrickTol

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2008
Berichten
5
Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en een leek op het gebied van digitale filmbewerking.
Maar ik heb op dit forum diverse vragen/antwoorden gelezen en er zitten toch wel wat knappe koppen tussen. Dus het zal wel uiteindelijk goed komen.

Mijn probleem:
Ik heb een Sony digitale camera DVD105E gekocht en men verzekerde mijn dat het heel eenvoudig was om de filmpjes op de PC te bewerken. Inmiddels heb ik diverse mini DVD's vol en die wil ik nu dus gaan bewerken. Maar ik kom er totaal niet uit.

Mijn vraag aan jullie is dan ook het volgende:
* Zijn de filmpjes uberhaupt wel te bewerken (knippen, etc.) van deze SONY 105E. Ik krijg nu nl mijn twijfels...
* Welke software heb ik daar voor nodig? Niet te duur aangezien ik een beginner ben.
Ik heb Nero Express 6 maar daarmee kan ik het niet bewerken.
* De camera neemt de film in diverse extensies op. t.w.
VIDEO_RM.BUP, VIDEO_RM.DAT, VIDEO_RM.IFO
VIDEO_TS.BUP, VIDEO_TS.VOB, VIDEO_TS.IFO
Ik weet totaal niet wat ik hier mee moet doen. Moet ik deze eerst omzetten naar
een .AVI of een .MPEG?

Ik zie jullie antwoorden graag verschijnen.

Alvast harstikke bedankt. Het gaat hier nl om mijn vakantie filmpjes van Australië en daar wil ik natuurlijk iets moois van maken.

Met vriendelijke groeten,
Patrick
 
Het is allemaal prima te bewerken, te lijmen en te [ver]knippen... het vraagt alleen vaak enige "verdieping" in het te gebruiken programma....

Het meest veelzijdige programma waarmee je dit kunt doen is DVD-Lab Pro... echter dit vereist een graad in de raketgeleerdheid om mee te werken [is niet het meest gebruiksvriendelijk... hoewel, als je zorgvuldig leest kom je snel een heel eind]....
De Nero Vison in Nero 8 is ook te gebruiken om .vob bestanden te bewerken, te knippen en te koppelen en is een stuk vriendelijker in het gebruik....

Je kunt de videobestanden vanzelfsprekend ook omzetten naar avi... dan zijn er talloze programma's om ze te bewerken, maar zulks gaat altijd gepaard met enig kwaliteitsverlies... zeker als je er daarna weer een dvd van wilt maken......
 
* Welke software heb ik daar voor nodig? Niet te duur aangezien ik een beginner ben.
Ik heb Nero Express 6 maar daarmee kan ik het niet bewerken.
* De camera neemt de film in diverse extensies op. t.w.
VIDEO_RM.BUP, VIDEO_RM.DAT, VIDEO_RM.IFO
VIDEO_TS.BUP, VIDEO_TS.VOB, VIDEO_TS.IFO
Ik weet totaal niet wat ik hier mee moet doen. Moet ik deze eerst omzetten naar
een .AVI of een .MPEG?

Jou camera slaat je bestanden direct op als video bestanden. Zoals gezegd door ErpCity als je het omzet naar bv. avi heb je veel kwaliteitsverlies (ook dit soort programma's zijn te koop, trail = 30% , tekst, ...)
En als je dan wil gaan bewerken, zal er ook weer een heel prijskaartje aanvast zitten.
Videobestanden zijn het makkelijkst maar als je op een ander vlak kijkt het duurst.
Dus kortom, je geraakt gratis (bijna) niet op weg.

Verder nog veel suc6 in de toekomst.



Greetz,

PP
 
Bewerken bestanden van een Sony DVD105E

Het is allemaal prima te bewerken, te lijmen en te [ver]knippen... het vraagt alleen vaak enige "verdieping" in het te gebruiken programma....

Het meest veelzijdige programma waarmee je dit kunt doen is DVD-Lab Pro... echter dit vereist een graad in de raketgeleerdheid om mee te werken [is niet het meest gebruiksvriendelijk... hoewel, als je zorgvuldig leest kom je snel een heel eind]....
De Nero Vison in Nero 8 is ook te gebruiken om .vob bestanden te bewerken, te knippen en te koppelen en is een stuk vriendelijker in het gebruik....

Je kunt de videobestanden vanzelfsprekend ook omzetten naar avi... dan zijn er talloze programma's om ze te bewerken, maar zulks gaat altijd gepaard met enig kwaliteitsverlies... zeker als je er daarna weer een dvd van wilt maken......

Hallo ErpCity,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb begrepen dat mijn camera de beelden direct omzet in videobestanden. Is het dan ook nog nodig om ze om te zetten o.i.d.?? Nogmaals, ik ben een leek op dit gebied.
Is er ook ergens een beginnershandleiding voor handen? Of moet ik toch maar een curcus gaan volgen?

Zijn deze beelden ook met Pinnacle 12 te bewerken?

Ikzie uw antwoord graag verschjnen.

Met vriendelijke groet,
Patrick Tol
 
Jou camera slaat je bestanden direct op als video bestanden. Zoals gezegd door ErpCity als je het omzet naar bv. avi heb je veel kwaliteitsverlies (ook dit soort programma's zijn te koop, trail = 30% , tekst, ...)
En als je dan wil gaan bewerken, zal er ook weer een heel prijskaartje aanvast zitten.
Videobestanden zijn het makkelijkst maar als je op een ander vlak kijkt het duurst.
Dus kortom, je geraakt gratis (bijna) niet op weg.

Verder nog veel suc6 in de toekomst.



Greetz,

PP

Hallo PP,

Bedankt voor je reactie.
Wat houdt dit in dat mijn camera de beelden direct als videobestanden opslaat?
Is het dan ook nog nodig om ze om te zetten naar een MPEG of AVI o.i.d.?? Nogmaals, ik ben een leek op dit gebied.
Is er ook ergens een beginnershandleiding voor handen? Het hoeft niet allemaal gratis te zijn maar een duur bewerkingsprogamma moet ik toch even over denken. Ik weet nl niet hoe vaak ik hier gebruik van ga maken (waarschijnlijk wel steeds meer als ik het onder de knie heb denk ik).

Ik zie uw antwoord graag verschjnen.

Met vriendelijke groet,
Patrick Tol
 
Hallo PP,

Bedankt voor je reactie.
Wat houdt dit in dat mijn camera de beelden direct als videobestanden opslaat?
Is het dan ook nog nodig om ze om te zetten naar een MPEG of AVI o.i.d.?? Nogmaals, ik ben een leek op dit gebied.
Is er ook ergens een beginnershandleiding voor handen? Het hoeft niet allemaal gratis te zijn maar een duur bewerkingsprogamma moet ik toch even over denken. Ik weet nl niet hoe vaak ik hier gebruik van ga maken (waarschijnlijk wel steeds meer als ik het onder de knie heb denk ik).

Ik zie uw antwoord graag verschjnen.

Met vriendelijke groet,
Patrick Tol

Deze videobestanden zijn direct klaar om op dvd te zetten.
Knippen en plakken moet je dus doen met een programma.
Omzetten is niet nodig als je een programma vind dat ifo, vub en vob (dvd formaten) kan bewerken. TIP: GOOGLE
Als je goed zoekt vind je wel iets.

Maar je kan altijd nog omzetten bv. met convertXdvd (d8 ik dat het noemde) en dan bewerken met bv. windows movie maker. En weer omzetten met dat progje naar dvd.
(heb je wel serial voor nodig maar is illegaal en dus niet gewenst op dit forum!)
 
Deze videobestanden zijn direct klaar om op dvd te zetten.
Knippen en plakken moet je dus doen met een programma.
Omzetten is niet nodig als je een programma vind dat ifo, vub en vob (dvd formaten) kan bewerken. TIP: GOOGLE
Als je goed zoekt vind je wel iets.

Maar je kan altijd nog omzetten bv. met convertXdvd (d8 ik dat het noemde) en dan bewerken met bv. windows movie maker. En weer omzetten met dat progje naar dvd.
(heb je wel serial voor nodig maar is illegaal en dus niet gewenst op dit forum!)

Oke, bedankt in ieder geval voor de info.
Ik zal eens googlen voor een programma en hopelijk gaat het me lukken.
 
Deze videobestanden zijn direct klaar om op dvd te zetten.
Knippen en plakken moet je dus doen met een programma.
Omzetten is niet nodig als je een programma vind dat ifo, vub en vob (dvd formaten) kan bewerken. TIP: GOOGLE
Als je goed zoekt vind je wel iets.

Maar je kan altijd nog omzetten bv. met convertXdvd (d8 ik dat het noemde) en dan bewerken met bv. windows movie maker. En weer omzetten met dat progje naar dvd.
(heb je wel serial voor nodig maar is illegaal en dus niet gewenst op dit forum!)

Hey,
Ik heb wat gegoogled en heb een programma gevonden die (denk ik) voor mij voorlopig goed genoeg is.
Het is: AVS Video Editor.
Ik ga hiermee wat stoeien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan