Laptop aan de computer koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Balthazar

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 aug 2008
Berichten
2
Ik wil gegevens van de laptop naar de computer brengen via een netwerkkabel.

Kan dat?

Tot mijn beschikking heb ik:
Speedtouch 510 modem (Is dit ook een Hub of router?)
2 netwerkkabels (straights)

Als het met deze benodigdheden kan, hoe moet dat dan?
 
Hoi,

Volgens mij gaat het niet via de Speedtouch 510 maar zal je een zo geheten een cross netwerkkabel moeten hebben.
Of een switch kopen deze zijn niet zo duur
Modag
 
Laatst bewerkt:
De mogelijkheden zijn afhankelijk van welk type Speedtouch 510 u heeft.
Deze bestaat in diverse varianten , zijnde USB, Ethernet of zelfs met 4 ethernet poorten .. maw met een geïntegreerde switch.

Indien je een versie hebt met 4 ethernet poorten dan sluit je de laptop en de desktop aan op de Speedtouch 510 met uw 2 netwerkkabels en power on de laptop en de desktop.

Op de pc waar je data van wenst over te zetten definieer je een share.
Als je bvb data wenst over te zetten van de C of de D , dan doe je een rechterklik op op deze drive en klik dan op "delen" ... daarna klik op op "deel deze folder" en geef een sharenaam in en dan definieer je ook de beveiliging .. laat de user limitatie op maximum staan.
Bevestigen met OK.

Daarna neem je de pc waar je de data wenst op te zetten en maak je connectie met de pc waarvan je de data wenst over te zetten door in de verkenner op "tools"te klikken en in het keuzemenu op "man network drive" ... in het daaropvolgende venster selecteer je een driveletter bvb de Z en in de 2de optie geef je de share op waarmee je verbinding wenst te maken..... dit doe je door \\ gevolgd door de comuternaam en vervolgens \ gevolgd door sharenaam... voorbeeld \\computer\C

Merk ook op dat eigenlijk de C schijf op een XP standaard reeds geshared is via een hidden share.... dit is een share met een $ teken... in het voorbeeld zou dit dus \\computer\c$ zijn
Merk op dat het mogelijk is dat voor het maken van de verbinding authenticatie wordt gevraagd .. geef dan een username en een paswoord in die op de pc gekend is (een account van de pc waarvan je de data gaat overzetten)

Hier vind je nog wat info van de microsoft site
http://www.microsoft.com/windowsxp/using/networking/maintain/mapdrive.mspx




OPMERKING.
Indien de Speedtouch geen switch heeft dan ga je inderdaad met een crossed cable moeten werken ... en de 2 pc's met elkaar verbinden met dergelijke kabel.
Je moet dan ook de 2 pc's een vast IP adres geven die in dezelfde range liggen... voor het overige blijft hogervermelde uitleg geldig.

Veel succes
 
Bedankt voor de reacties.

De Speedtouch heeft 4 netwerkkabel ingangen. Dus dan zal het volgens het bovenstaande ook een switch zijn. Ik ga proberen om het op de bovenstaande manier te koppelen maar heb zo'n idee dat het een heel gepuzzel wordt vooral wat betreft het benoemen en computernaam e.d.
Denk dat er nog wel wat vragen zullen volgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan