Film van een dvd naar een mp?? Help plz.

Status
Niet open voor verdere reacties.

aCreativ

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2008
Berichten
9
HeeJ mensen,

Ik ben nieuw hier en ben al een tijdje aan het zoeken om een film van een dvd op mijn Creative Zen van 8 gb te zetten. Nou is de film normaal 7.3 gb en ik heb gehoord dat je het dus kan verkleinen. Nou ben ik hier niet zo goed in en heb al een hoop gezocht voor hulp en een hoop gedownload, maar het lukt me maar niet, ik heb DivX ook gedownload (waar ik niet veel van snap) maar kom dus ook niet echt verder (en zoals ik het begrijp kan je het ook maar 15 dagen gebruiken en dat wil ik niet). Ook lukt het me niet om De film van de dvd te rippen naar mijn computer zodat ik het dan kan verkleinen (met welke programma dan ook) en het dan op mijn Zen kan zetten(, want zo moet het toch?). Ik heb nu al een paar programma's gedownload (zoals DivX, DVD Converter, Handbrake, etc...) maar snap er niet veel van of doet niet wat ik wil. Ik kom er gewoon niet meer uit, als iemand mij kan helpen, graag.

Groeten,
aCreativ. :)
 
Probeer het eens met SUPER encoder, die kan zo'n beetje alles aan.

Volgens mij volstaat het om SUPER te openen en dan het VOB-bestand via de Verkenner van je DVD naar het venster van SUPER te slepen (onderin, je ziet het vanzelf). Vervolgens dien je een formaat te kiezen naar welke je de film wilt converteren (MPEG, AVI etc.). Ik weet niet wat jou Zen aankan, maar SUPER converteert naar zo'n beetje alles.
 
Heej Verhoog,

Bedankt voor de snelle reactie!!!
Ik heb het nu gedownload, maar het is nu de bedoeling dat ik de files naar de Super © sleep, maar welke files dan?? Moet ik de dvd dan niet eerst rippen??
Alvast Bedankt,

Groeten,
aCreativ.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij moet je het .vob-bestand hebben, die sleep je naar SUPER
 
Volgens mij moet je het .vob-bestand hebben, die sleep je naar SUPER

Heej verhoog,

Het is eindelijk gelukt. Ik heb nog even gepuzzeld met SUPER©, maar dat wilde niet echt (was te ingewikkeld denk ik), maar darna heb ik even gekeken op de software van de Zen en je kon daar gewoon de video converteren en dan zet hij het allemaal automatisch op (Dat was wel met films die al op me computer zaten en niet de dvd's , die kan ik niet in me computer zetten, dat ga ik nog wel even zoeken!). Duss is het opgelost!! Nogmaals bedankt voor je hulp! :D

Groeten,
aCreativ.
 
Mooi zo! Maar volgens mij moet het mogelijk zijn om alle bestanden van de cd te kopiëren naar je harde schijf en ze vanuit daar af te spelen (met een programma als PowerDVD bijv), te bewerken, te converteren etc. Het is gewoon een vob bestand en daar kunnen veel programma's mee omgaan
 
BTW, zet je vraag ook even op opgelost hieronder; zo help je meer gebruikers.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan