HD wmv naar DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Speedlimit

Verenigingslid
Lid geworden
1 mrt 2004
Berichten
525
Hoi Allen,

Heb een paar mooie filmbestanden (.WMV) in hoge resolutie.... (1920 x 1080)
Wil hier graag een DVD van maken MET behoud van kwaliteit.

Bedoeling is dat ik 'm dan op de 'gewone' DVD-speler (leest heel veel formaten) kan afspelen.

Heb al het een en ander gegoogled maar zie door de bomen het bos niet meer door alle extensies en waarschuwingen voor kwaliteitsverlies met converteren naar DivX oid.

Alvast bedankt voor de reacties!!
 
De kwaliteit kan niet gelijk blijven, omdat HDTV ong 1000 horizontale lijnen heeft en DVD ong. 500
 
@Mikeo: Dank voor de link, ben nu nog bezig met Aplus wmv to dvd Creator, hierna ga ik met jou proggie aan de gang, eens zien welk 't het beste doet..

@sijmenjan: Op een fullhdtv (1080p) zou die hoge resolutie toch beschikbaar moeten blijven? Of gooit de convertering roet in 't eten dan..?

Dank voor jullie meedenken:thumb:
 
De DVD gooit roet in het eten. De DVD-norm staat alleen SD Video toe.
Een andere manier zou zijn: De WMV-HD converteren naar DIVX, en die als data op een DVD branden.
Veel nieuwere DVD spelers kunnen DIVX afspelen.
 
@vandahl: Mijn speler kan divx afspelen dus converteren naar divx is ook een optie..!

Kwaliteitsverlies is echter mijn grootste zorg, ga alle opties maar gewoon testen.

Resultaat laat ik z.s.m. weten.
 
Kijk dan ook even naar SUPER encoder, daarmee kun je ontzettend veel instellen (formaten, framerate, verhoudingen, etc.)
 
Dank voor de link van SUPER, ga er gelijk mee aan de slag, Aplus converteert goed maar het resultaat is zeer matig, dus die valt af.

Laat zsm weten hoe 't met SUPER gaat..(is nog freeware ook:p)
 
SUPER converteerd prima, maar veel kwaliteitsverlies en valt dus ook af.

Ben nu bezig met convertxtodvd3 en die doet het zonder noemenswaardig kwaliteitsverlies!

Is helaas niet gratis, zit nu een logo midden in het beeld:rolleyes:

Vind 40 euro toch wel veel geld voor zo'n proggie.........
 
Kun je het kwaliteitsverlies niet beperken door rechts Hi Quality aan te vinken?
 
Heb goede recensies gelezen over TMPGenc en DVD Lab Pro.
Iemand ervaring met deze (betaalde) proggies?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan