Probleem automatisch opnemen Video de Luxe 2008

Status
Niet open voor verdere reacties.

keesy

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2008
Berichten
40
Hallo vrienden
Ik ben bezig met het automatisch opnemen van een film vanaf mijn Sony DCR PC9E PAL camcorder met Video de Luxe 2008. Nu probeer ik een opnamelijst te maken omdat ik anders te veel materiaal moet opnemen ivm beperkte ruimte op mijn harde schijf. Nu doet zich het probleem voor dat op de DV tape van mijn camcorder de opnametijd na ongeveer 31 minuten opnieuw begint te tellen vanf 0. Het gevolg is dat ik geen beginpunten en eindpunten meer kan ingeven na deze 31 minuten, omdat de teller op dat puint weer opnieuw begint en de tijden elkaar dan gaan overlappen en er geen opnamelijst gemaakt kan worden. Zodoende wordt ik gedwongen de hele film op te nemen of vanf 31 minuten een nieuwe (tweede film)te maken. Is daar een oplossing voor? Kan de teller op de camcorder gerest worden zodat hij doortelt tot aan het einde van de tape op ongeveer 60 minuten?
Welke expert weet het antwoord? Alvast bedankt.
Groet
Kees
 
De tijdcode staat op de band; je kunt 'm niet resetten. Een oplossing zou zijn het programma Scenalyzer; dat kan DVtapes met tijd-problemen capturen, De bestanden kun je dan openen in Magix. Het opnieuw beginnen van de tijd kun je in de toekomst voorkomen door geen 'gaten' tijdens de opname te maken.

http://www.scenalyzer.com/main.html#index
 
Je hebt tijdens het filmen de tape regelmatig teruggespoeld of de tape uit je camera gehaald. Elke keer dat je de tape er dan weer instopt, begint de teller op nul. Alle montageprogramma's hebben dan het "probleem" dat ze denken dat je weer aan het begin van de tape staat. Vandahl omschreef het juist, maar ik wilde het onderwerp nog even iets aanvullen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan