Creative ZEN Firmware versie controleren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

schrik

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Berichten
216
Wie weet hoe je in de creative ZEN (4gb) http://tinyurl.com/6apb99 de
versie van de firmware kan controleren.
Er is al een poosje een nieuwere versie beschikbaar bij creative op
http://tinyurl.com/6kdzmn (feb 2008) maar ik weet niet of die versie er misschien al in zit.
En om nou een zinloze firmwareupdate te starten, met de nodige risico's, daarvoor voel ik niet zo veel.
 
Wat geeft de automatisch software update van Creative aan ? Staat daar de firmware update ook bij ?
Verder kreeg ik bij mijn Zen Stone volgens mij te zien welke versie ik had voordat ik daadwerkelijk ging flashen. Maar normaal is de firmware versie ergens in de menu's terug te vinden.
 
Wat geeft de automatisch software update van Creative aan ? Staat daar de firmware update ook bij ?
Verder kreeg ik bij mijn Zen Stone volgens mij te zien welke versie ik had voordat ik daadwerkelijk ging flashen. Maar normaal is de firmware versie ergens in de menu's terug te vinden.

Ik heb wat gevonden.
In de PC software van creative zit "creative-systeeminfo" daar vond ik:
Productnaam: ZEN
Beschrijving: ZEN
Creative-product-ID: 02 26 01 02 00 00 00 C3
Firmwareversie: 1. 21. 1
Op de site bij creative staat de versie: Creative ZEN Firmware 1.21.01e (For Europe Only)
Dat zal wel dezelfde zijn dus ik hoef niet te updaten als ik het zo zie.
 
Het flashen is volstrekt ongevaarlijk mits je geen rare dingen doet (kabels tijdens het proces eruit trekken), heb het met mijn Zen (V Plus) ook al gedaan, wist niet zeker of er iets zou veranderen maar firmware is iig nieuw :).
 
Bij mijn Cowon D2 wordt tijdens het normale flash proces alle data gewist (dat is gelukkig ook te vermijden), bij mijn oude Creative Zen micro was dit ook zo. Een backup van de muziek is altijd wel handig.
Je firmware lijkt inderdaad up-to-date.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan