Port forwarding

Status
Niet open voor verdere reacties.

feint

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2008
Berichten
273
Ik ben aan het proberen een poort open te zetten voor Utorrent. echter wil dit niet echt lukken.
ik heb een eminent router : EM4040 nbase. en ik heb geen flauw idee hoe ik in de router de poort moet openzetten en of dit wel nodig is in de router. als ik utorrent check doet dan zegt die steeds dat de poort dicht staat. en zover ik weet heb ik in mijn router geen optie om poorten te openen.

ik heb al gekeken op websites zoals http://portforward.com/routers.htm maar daar staat mijn router helemaal niet tussen. nu kan ik wel met utorrent downloaden met een redelijke snelheid van 1mb per seconde maar het uploaden gaat niet hoger dan 50kb/s terwijl ik helemaal geen limiet heb ingesteld.
internet verbinding is adsl 16 mbit/s dat zou volgens mij een gemiddelde van 2mb/s moeten zijn maximaal.
het gaat mij voornamelijk om het uploaden

moet ik hiervoor poorten openzetten om een betere verbinding te krijgen?
utorrent geeft dit aan: Not connectable. your firewall/router is limting your network traffic. you need to open up a port so others can connect to you.

alle hulp is welkom
alvast bedankt:thumb:
 
Laatst bewerkt:
bittorrent geeft hetzelfde aan.

het is neit het probleem dat die het niet doet want dat doet die wel. maar ik weet alleen niet of mijn snelheid minder word dan eigenlijk zou moeten zijn omdat die aangeeft dat de poort waar die overgaat helemaal niet openstaat. wat in principe helemaal niet kan gezien die dan helemaal geen verbinding zou moeten hebben. is dit dus gewoon een fout dat ik toevallig heb? of heeft dit toch invloed op hoe snel ik kan downloaden/uploaden?
 
dus het feit dat die aangeeft dat de poort helemaal niet openstaat is dus gewoon een nutteloze foutmelding?
 
EM4040 nbase + Utorrent

Hoi Feint,

ik las dat jij ook een 4040 nbase router hebt. Alleen ik krijg het niet eens voor me kaar dat ik boven de 100 kb/sec uitkom, terwijl jij op 1 mb zit.

Kan jij mij helpen hoe je de port forwarding (vitual server?) moet instellen op deze modem?

thnx
 
de poorten op mijn router staan nog altijd dicht. je kan niet meer als proberen de firewall open te zetten op je computer en af te wachten. zoals in dit topic gezegt hangt het af van de seeders, mits het geen torrent is kan het afhangen van de server waarvan je wilt downloaden. als deze zwaar belast word word het downloaden lager voor iedereen.

gezien niemand op dit topic fatsoendelijk antwoord heeft kunnen geven heb ik het opgegeven om het te proberen. mijn downloads lopen goed genoeg en mijn upload lopen nog altijd even slecht.

hoop dat je iemand kan vinden die je wel kan helpen maar mijn poorten staan ook nog gewoon dicht.

veel succes:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan