Wat is een geschikt programma?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daisydees

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2008
Berichten
24
Hoi,

Ik heb een laptop en een pc.
Daarmee wil ik foto's gaan bewerken en ordenen, nu staan ze ook nog behoorlijk door elkaar.:shocked:

Ik wil een bewerkingsprogramma dat makkelijk te snappen is maar ook een tijdje mee kan. Daar bedoel ik mee dat ik eerst de simpele handelingen kan doorkrijgen, de basis,:cool: maar daarna ook moeilijker kan. Niet dat ik dan weer meteen een ander programma moet kopen. Wat raden jullie mij aan?:)

Is er een combinatie mogelijk van bewaren, ordenen en bewerken in 1 programma?:D:D
 
Ik denk persoonlijk dat Picassa geschikter voor je is.

Kan je ook leuk je foto's online mee zetten gratis bijvoorbeeld.
 
Bedankt voor jullie snelle reactie.
Dat is ook een goed idee.
Ik ga beide programma's eens downloaden!
Raymond een goede site heb je!
Duidelijk en goed geschreven, even off topic.:p
 
Nog een extra vraag.

Mij is aangeraden Adobe fotoshop 6 te kopen. Is dat een moeilijk programma?
Is dit te vergelijken met Picasa?
 
Jij wilde een simpel programma om ervaring op te doen. Dan ligt Picasa meer voor de hand, dacht ik.

Trouwens, degene die Photoshop heeft aangeraden zal je vraag toch ook kunnen beantwoorden ?
 
Laatst bewerkt:
Photoshop is nou niet echt een beginners programma hè.....;)
 
Photoshop is waardeloos om mee te werken. Het ziet er bovendien ouderwets uit. Picasa2 van Google kan je foto's heel mooi ordenen en zoekt ze overal op de schijf. Je ziet ze dan zo groot als je zelf wilt als thumbnails (duimnagels). Het grote voordeel van bewerken in Picasa2 is dat dit ook automatisch kan. Je kunt alles wat je geschoten hebt verbeteren (Feeling Lucky) zonder iedere foto afzonderlijk te hoeven beoordelen. Mijn ervaring is dat de machine dit ook beter kan dan de mens. Alleen verscherpen doet deze methode niet en dat moet je dan vaak zelf nog toepassen. Dit gaat met te grote stappen in één keer.
 
Ik zou niet photoshop doen. Het is heel duur. Gewoon photoshop elements. Daar kun je je fotos ook goed mee ordenen. En photoshop elements heeft een mooi uiterlijk
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan