Dazzle dvd recorder

Status
Niet open voor verdere reacties.

theotol

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 aug 2008
Berichten
2
Hallo, ik heb een probleem met de dazzle dvd recorder.
Ik heb het programma geeinstalleerd,maar krijg de foutmelding:De instructie op 0x037fc234
verwijst naar geheugen op 0x00000000. De lees-of schrijfbewerking (read) op het geheugen is mislukt. Wie kan mij helpen? Mijn dank is groot.:confused:
 
Laatst bewerkt:
Je zou het programma kunnen her-installeren. Maar als de mededeling terug blijft komen, en jouw PC voldoet aan de eisen voor dat programma, kan het zijn dat het RAM-geheugen (deels) stuk is. Met die DVD -recorder wordt het RAM intensief gebruikt, en kan een fout naar boven komen. Fouten in het RAM kun je checken met het gratis Memtest86, dit programma zet je op een bootable CD (waarmee je opstart), en test het geheugen. In het geval van fouten kun je nieuwe RAM bankjes plaatsen.

http://www.memtest.org/#downiso
 
Hallo,Vandahl ik ga het proberen en ik wil je bedanken voor je respons op mijn vraag.
Ik hou je op de hoogte groet, Theotol:thumb:
 
Ik zit met het probleem dat ik de dazzle dvd recorder heb gekocht en er geen kabels bij blijken te zitten. Scartuitgang in mijn oude videorecorder. Heb inmiddels na veel zoeken en proberen een blokje gekocht met aan 1 kant scart en aan de andere kant kleuringangen. En daarbij een snoertje met drie kleurpluggen.
Probleem 1: Ik heb nu al van alles geprobeerd maar krijg nog steeds geen beeld en dus ook geen opname.
Probleem 2: Ik heb ook het idee dat die Studio enkel een demo is? Wat heb ik dan voor voordeel aan dit apparaat? Ik was op zoek naar een eenvoudige kabel om videobanden over te zetten en heb dit aangesmeerd gekregen. Het lijkt of je enkel een titel kunt invoegen en verder niets. Graag reactie! Ik modder nu al zo'n 4 weken. Tot nu toe lijkt het een miskoop. Wel 55 euro betaald voor de dazzle en 19 voor het snoertje en het blokje.
vast bedankt.
 
Ik zie dat de vraag van theotol is opgelost , anders probeer eens de nieuwste driver van de dazzlesite .

Marijke1 , je mag eigenlijk niet inbreken in de vraag van een ander , maar sluit de dazzle eens aan op de videorecorder met de bijgeleverde tulpstekkers ( rood wit en geel )
Dus rood , wit en geel in de dazzle en aan de andere kant in de videorecorder in de out aansluiting . Als er ook een S- video aansluiting op jouw videorecorder zit , sluit deze dan ook aan op de dazzle .
Dan de andere kant van de dazzle op een usb aansluiting van de pc en het moet lukken , mits de dazzle drivers geïnstalleerd zijn
.
Hans
 
Hansscheer bedankt voor je reactie. Ik ben niet eerder op een forum geweest dus vandaar mijn foutje.
Mijn kleurpluggen zijn rood, blauw en groen, het heet 3RCA-3RCA component en verder Component video connection.
De gaatjes voor de pluggen aan de andere kant van mijn scartblokje zijn geel, wit en rood zoals in de dazzle.
De verkoper zei dat die kleuren allemaal niet uitmaken. Er gaat niets in de s video ingang in de dazzle want dat zou dan niet nodig zijn.
Ik ben een echte leek dus neem dit dan voor waar aan. Zou ik de verkeerde kabels hebben?
 
Hallo Marijke ,
Ik denk dat je beter even een eigen topic start want de vraag van de starter is opgelost .
Als ik het goed begrijp heeft jouw oude videorecorder alleen een scart-uitgang .
Dan heb je inderdaad een blokje nodig , de rca kabel is wel duurder dan de kabels met tulpstekkers
Bij de tulpstekkers is rood - audio rechts , wit - audio links en geel is video , hoe dat bij jouw kabel rood, blauw en groen is weet ik niet , misschien staat het erop .De kleur doet er toch niet zoveel toe als jij bv. op het blokje blauw op geel aansluit dan moet blauw op de dazzle ook in geel .
Als de dazzle ook op jouw pc is aangesloten installeer jij de dazzle driver , daarna installeer jij studio , zoek het tabblad opnemen en selecteer de dazzle .
Ipv. studio kan het geloof ik ook met moviemaker wat in xp zit .
Hans
 
@Marijke: Je hebt het verkeerde scartblokje aangesmeerd gekregen. Component zal niet werken met de Dazzle. Je moet een Composiet blokje (ofwel een gewone) hebben. Die hebben inderdaad een gele, rode en witte (of zwarte ipv witte) uitgang. Let er ook op dat het blokje wel 'uit' kan. Als je een blokje met een schakelaar koopt (als in de link), kun je zowel in als uit.

http://shop.conrad.nl/Audio,044_TV,...o,044_video_kabels/Scart_adapter/350060.html#
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan