Raar kabeltje voor Extern Schijfstation

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alfred 2

Meubilair
Lid geworden
6 apr 2007
Berichten
5.928
Ik kocht een behuizing voor notebook harde schijven omdat ik er daar nog een paar van heb. Er zit een kabel bij die is gesplitst in tweeën zoals op bijgaand plaatje. Dit hebben die externe stations allemaal. Moet ik begrijpen dat je beide stekkers dan in een USB aansluiting moet doen voor de stroomvoorziening?



Mijn schijf heeft ook een andere aansluiting. Wanneer ik de stekker van het externe station aansluit blijven er vier pennetjes over. Het lampje gaat een paar keer aan en uit maar de schijf draait niet. Heb ik daarvoor dan een andere behuizing nodig of is de schijf in dat geval defect? Weet iemand dat toevallig?
 
Moi SSJ,

Voor verzending knippen ze een stuk uit de doos, daar staat "Super slim" "A Smart Mobile Storage" op en "2.5" HDD enclosure" Ook "Product Code YPB001" en "Made in China". Ik lees onder de streepjescode in kleine lettertjes www.Dolphix.eu en Dolphix. Ik heb eens gekeken op dat adres maar het blijkt een server te zijn zonder informatie of links. Op internet zijn er veel producten te vinden met productnummer YPB001 en ik zie die van mij er niet bij.

Andere behuizingen hebben dat kabeltje ook.

Het is iets waar ik niet op gerekend had maar kennelijk is er een nieuwere standaard waar deze behuizing voor bedoeld is. Die 2,5 inch harde schijven hebben dan zeker geen vier pennetjes voor stroomvoorziening meer en dat zou ik dan ook graag willen weten.
 
ik heb ook zoiets gehad bij m'n externe hardeschijf
ik gebruik nu gewoon een USB Aansluiting
die orginele kabel ben ik kwijt maar hij werkt normaal

meschien dat die door een 2e usb aansluiting een hogere doorvoer snelheid heeft ??? ik weet het niet hoor
 
Is je vraag nog niet niet opgelost, reageer dan zelf even op je vraag. Deze wordt dan weer bij de mensen onder de aandacht gebracht.

Hm, ja ik weet het ook niet. Waarvoor zouden ze gemaakt worden? Zou het wezen omdat de stroom niet uit mag vallen tijdens lezen en schrijven en de stroomvoorziening met een extra stekker betrouwbaarder is? Ik heb ook wel een broekzakschijfje met 1 Gb maar een notebook harde schijf is heel wat kostbaarder en daar staat meestal belangrijke data op.

Ik kan niet geloven dat het voor snellere data doorvoer is. Dat kan technisch denk ik niet. Dus is het voor een verzekerde stroomvoorziening. Daar kunnen we dan wel vanuit gaan.

Bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan