Windows Movie Maker preview: geen beeld maar wel geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Reijnie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 aug 2008
Berichten
1
Ik heb op mijn JVC camera een aantal opnames staan van onze bruiloft. Deze wil ik bewerken in Windows Movie Maker of PowerDirector. Echter, als ik een filmpje (.mov bestand) importeer speelt hij het filpmje wél correct af in het rechter preview schermpje. :thumb: Maar als ik het geimporteerde filmpje in de videobalk wil slepen onder in beeld, dan speelt hij alleen nog maar geluid af. :( Dat is toch maf? Ik snap er niets van. Wie kan mij helpen?!!!
 
Dat is zeker maf, helemaal omdat je MOV files normaal gesproken helemaal niet kan afspelen met windows player/maker.

Volgens mij zul je eerst moeten converteren, naar AVI bijv. Dit kan met het gratis SUPER o.a.
 
Ik geloof dat je MOV-files misschien wel met de juiste codec kan afspelen maar niet kan exporteren met wmm.

Al met een ander videobewerkingsprogramma geprobeert?
 
alles wat ke kunt importeren in WMM kun je exporteren..alleen niet in altijd in hetzelfde formaat.

WMM kan het beste overweg met .avi voor beeld en .wav voor geluid. En bij .avi bedoelen we dan de standaard .avi...niet de divx varianten.

Ik bedoel met "beste overweg" dat een standaard avi niet tot nauwelijks compressie heeft en .wav ook niet. Hierdoor hoeft WMM geen decodeer acties uit tevoeren alvorens een eindresultaat te coderen.

Voor WMM geldt eigenlijk; hoe groter de compressie hoe instabieler WMM wordt...
Het neemt niet weg dat WMM als editor een prima tool is voor noppes...(behalve dan de kosten gemaakt voor Windows)...

Inderdaag het eerst omzetten van een .mov naar een .avi (zonder compressie, dat levert ook nog eens de minste conversie verliezen op) en dan pas inlezen in WMM

Voor mensen die gezanik hebben met MPEG bestanden biedt VirtualDubMod uitkomst.
Bestand openen en weer opslaan als .avi. Klaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan