Hoe maak ik een bewegend gif plaatje uit een videoclip?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Randy_50Cent

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2005
Berichten
590
hallo,

ik wil graag weten hoe je zeg maar een stukje videoclip uitknipt en dan op kan slaan als gif plaatje dat het plaatje zichzelf steeds herhaalt ofzo. wie weet hoe je dit kan maken? en met welk programma?
 
Ik neem aan dat .gif bestanden alleen plaatjes zijn.

Je kan dan het beste werken met windows movie maker, en er een avi(?) of een wma bestand van maken.
 
Dat zijn dan Animated Gif's. Hier staat een cursus hoe je die kan maken.

Ik heb het in het verleden ook wel gedaan. Je kon toen alleen met .Gif's werken. Die zette je achterelkaar in unFREEz of zo en zo kon je een animated gif maken. Of je dat ook direct van filmfragmenten kan maken zou ik niet weten. Hier is een cursusje en hier ook nog wat tips voor imageready van Adobe
 
Ik neem aan dat .gif bestanden alleen plaatjes zijn.

Je kan dan het beste werken met windows movie maker, en er een avi(?) of een wma bestand van maken.

Zou je de vraag nog eens willen lezen? Hij wil juist van een videobestand een animated .gif maken, niet andersom. :)
 
Er zijn speciale programma's die van een avi of wma een ander bestand kan maken, maar niet tot jpg. Ik denk dat er een programma moet zijn die het stukje wma/avi op zich neemt en er een gif-bewegend-beeld maakt. vraag me niet of het bestaat.
 
hier dit is precies wat ik bedoel

heat2.gif


dat plaatje is zeg maar uit een videoclip gehaald, en als klein stukje opgeslagen als gif. Dat wil ik dus ook kunnen maken. Maar hoe doe ik dit en met welk programma? :S
 
Met ImageReady Adobe, zoals Luukster heeft aangegeven.

Probeer dit programma eens uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan