Probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Meppuh

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2008
Berichten
33
Beste lezer,

ik heb een dvd'tje en die wil ik graag bekijken op mijn dvd speler (nog niet zo'n oude) ik heb hem dus op een dvd'tje gezet en in mijn dvd speler gedaan en dan krijg ik een error dat hij hem niet kan lezen. terwijl als ik hem op mijn computer open met AVS DVD Player hij het wel gewoon doet! enig idee hoe ik het op mijn DVD speler kan afspelen?


Screenshot van het bestandje



probleemat6.jpg
 
Welk merk dvd speler?

Kan die overweg met het formaat van de dvd? Dus + of - R?

Ander type dvd proberen?
 
1x gewoon op CD gekopieerd en 1x met nero 7.0:confused:
 
Laatst bewerkt:
Had je er eerst een .avi bestand van dat je geconverteerd had naar video bestanden?
Wat ik dus denk is dat je niet de juiste formaten hebt.
In EU en US zijn er verschillende dvd formaten. Het zijn nogsteeds ifo, vub, vob bestanden maar anders.
Je moet een video conventor hebben (aimersoft video conventor (zoals in het aimersoft dvd studio pack))
Daar kan je dan alle bestanden ingooien en converten naar PAL (voor europa)
Voor US is het NTSC. Vaak staat het erbij maar soms niet. Bij Aimersoft staat het er niet bij. Kies dan dus PAL.

Greetz,

A.

(P.S. ALS JE BV. EEN .AVI HEBT IS HET MAKKELLIJKER!)
 
dvd speler komt uit nederland en die formaten heb ik niets aan veranderd :eek:
 
ah ok verkeerd begrepe :D ffe probere ^^ bedankt voor de snelle reacties alvast
 
Heb je teamvieuwen? anders zou ik het je uitleggen op je pc
Als je het niet hebt en je wil dat wel download het dan ff
 
Laatst bewerkt:
kan ik alsk dat bestand convert naar een iso bestand en dan met CD burner XP op een dvd'tje brand gewoon kijken?
 
Nee! Je moet niet converteren naar iso?!!
Je gebruikt een viedeo conventor (liefst die ik je had gegeven)
Je geeft hem de map video_ts en dan moet je converteren naar PAL (dit is voor europa) wat jij hebt is denk ik NTSC voor US!
 
Voor je allerlei dingen gaat doen die waarschijnlijk niet nodig zijn......

Heb je het nu gebrand op een DVD + R of DVD - R?
 
DVD - R ja maar zoals ik ze nu heb staan dan herkend die hem niet ;o zegt die dat die alleen iso bestanden als image leest ofso
 
Foutmeldingen met ofso zijn lastig op te zoeken ;)

Probeer het eens op een dvd + R te branden.
 
als ik naar het bestand ga met deze computer ziet die hem gewoon en krijg ik het te zien als op de screenshot, als ik met bv een brand programma ofso naar die map gaat geeft die een lege map aan waar dat bestand hoort te zitten. vandaar dak aannam dat je het moet converteren naar een iso bestand omdat bij die setup ook staat: iso bestand image branden
 
Jawel hoor, het vertoont daadwerkelijk problemen als dit in NTSC of PAL is.
Het andere foraat wordt niet herkend (heb dergelijke problemen al gehad.
 
Laatst bewerkt:
Beste,

Misschien is je probleem al opgelost.

1. Het is van belang dat je weet of je dvd speler + od - er afspeelt. (Gewoon testen)
2. In nero kiezen voor video bestenden laden...BUP, .IFO en .VOB files kijk als je wordt gevraagd de bestanden te openen dus naar de BUP. IFO en Vob..

3. Nero wil ook wel vragen naar DVD9 voor (Dual Layer) of dvd 5 (Single layer)
kies voor dvd 5 voor gewone dvd's


succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan