Kwaliteit Avi filmpjes met Pinnacle Studio 11

Status
Niet open voor verdere reacties.

yolandal

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2008
Berichten
145
Ik ben een beginner met videobewerking. Ik heb mijn analoge tapes met Pinnacle Studio op m'n pc gezet als AVI, ter indicatie; 5 min. is ca. 1 Gb. Als ik de filmpjes afspeel schrik ik van de kwaliteit op m'n scherm, die is bar slecht. Blokkerig beeld en borden van hotelnamen zijn bijna niet te lezen.
Is dit normaal? Of wordt dit weer beter als je een DVD van de film maakt?


Ter info: Ik heb een compleet pakket van Pinnacle gekocht met DVI kaart in m'n pc en DVI kabel.

Wie kan me op weg helpen?
 
Laatst bewerkt:
Probeer je van een VHS videorecorder te lezen?
Indien ja: Een vhs recorder heeft maar 240 beeldlijnen...[S-VHS: 400 lijnen] Pinnacle zet dat om naar dvd standaard en maakt daar 576 lijnen van... daardoor wordt het "blokkerig".....
 
Laatst bewerkt:
Nee, het is gewoon op m'n pc. M'n pc is wel snel genoeg. Ik heb ook een zeer slechte kwaliteit als ik de AVI filmpjes gewoon afspeel op m'n pc (dus zonder Pinnacle).
Ik heb overigens de films vanaf de tapes met een firewire kabel gekopieerd en geen DVI.
 
Het probleem is opgelost: het lag aan de hardware, het had dus niets te maken met PAL of NTSC. Ik heb een nieuwe kaart gekocht met kabel, een pakket van Pinnacle zelf, en dat ging uitstekend.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan