Premiere Elements 4.0 - Hoe doe ik het ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

leifoet

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2007
Berichten
326
Ik zoek de mogelijkheid om in Adobe Permiere Elements 4.0 een persoon te laten praten met zichzelf in één clipje. Ik dacht bijvoorbeeld aan hetvolgende.
=> scene 1 : persoon staat links in beeld en praat met een fictieve persoon rechts in beeld
=> scene 2 : dezelfde persoon staat nu rechts in beeld en praat met een fictieve persoon links in beeld.
Bedoeling is de twee scenes 'over elkaar' te plaatsen zodat de persoon met zichzelf aan het praten is.

In bepaalde videoprogramma's (Pinnacle ?) zou de montage van een dergelijke clip (min of meer) voorgeprogrammeerd zijn.
Mijn vraag en probleem : tenzij ik mij vergis ga ik er van uit dat dit niet het geval is in Premiere Elements 4.0 ? - Hoe zou ik dat in Premiere Elements kunnen uitvoeren ? Welke stappen ?
Dank voor tips.


.
.
 
Ik weet niet of het allemaal met Elements kan, maar je bereikt dit met het video effect 'horizontaal spiegelen' en met een 'dissolve' overgang of overvloeier.

Door de clip horizontaal te spiegelen, komt het hoofd aan de andere kant in beeld. Met de dissolve kun je 2 beelden tegelijk zien. Als je de opname nog moet doen is het handig als de achtergrond en de rest van het kader zwart zijn. Dan kun je de 2 lagen simpel over elkaar heen leggen. Als je al hebt opgenomen, en de rest van het beeld is niet zwart, kan het zijn dat de rest vh beeld stoort door het gespiegelde gezicht. Dan moet je het eerst bij-snijden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan