Plotseling zeer traag internet!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

juhroen89

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2008
Berichten
17
hallo allemaal,

Sinds een aantal dagen heb ik zeer traag internet. er staan 3 computers op het netwerk met allemaal hetzelfde probleem. aangezien antwoord van HetNet dagen duurt heb ik dit bericht geplaatst.

- Het downloaden gaat op alle computers niet sneller dan zo'n 37.5 kb, wat normaal ongeveer 375/400 kb is. .
- Instellingen van het modem zijn niet aangepast.
- Internet accelerators waren ook geen succes.
- internetspeedtests bevestigen een lage snelheid.
- Alle firewalls zijn uitgeschakeld.
- En er is geen verschil tussen draadloos en lan (signaal sterkte = Hoog)
- Verder zijn er geen storingen bekend bij HetNet.

Als iemand enig idee heeft waar het aan kan liggen laat het weten,

Grtz, Jeroen
 
Heb je een aparte router of router/modem ineen?

Grtz.
 
Volgens mij in een...

de telefoon splitter zit in de meterkast en verder is er alleen een modem
 
Er moet toch een router of hub zijn, los of in het modem anders kun je geen netwerk hebben met 3 comp. of is een van je PC's als server geconfigureerd?

Grtz.
 
router zit in het modem. verder zijn er 2 lan kabels verbonden aan 2 comps en de derde is een laptop op het draadloos internet.

dat is zo ongeveer de opzet van het netwerk.

de telefoons ruizen ook sinds het probleem, dit heeft er misschien ook mee te maken, kapotte splitter maybe ?

(sorry ik heb niet super veel verstand van netwerken:()

grtz. jeroen
;)
 
Nog niet veel opgeschoten.

Vaandaag heb ik weer een aantal dingen geprobeerd maar nog steeds zonder succes.

-Ik heb het modem gereset: alle basis gegevens over de provider opnieuw ingevoerd. internet snelheid blijft daarbij max zo'n 30kb. (alle instellingen standaard) zelfs een filmpje kijken op youtube kost een half uur om te laden.
- Verder heb ik alle computers getest op het draadloos internet van de buren. dan heb ik op dat moment een snelheid van 160kb. aan de instellingen van een van de comps of een firewall ligt het dan denk ik ook niet.

Alleen heb ik nog steeds geen bericht van HetNet. die hebk gister gemailed.
''Dat kan nog wel even duren''

HEEFT ER VERDER NOG IEMAND SUGGESTIES ?

let me know.

grtz, Jeroen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan