Gebrande cd's spelen niet in sommige CD-spelers

Status
Niet open voor verdere reacties.

supernick

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 aug 2008
Berichten
2
Beste

Zoals in bovenstaande titel vermeld krijg ik mijn cd's (met daarop gedownloade muziek) niet afgespeeld in sommige radio's. Ik zal het probleem en mijn manier van werken even uitleggen.

-vooreerst download ik mijn muziek met het programma "limewire"
-daarna zet ik de muziek om met 4U mp3 wma convertor. Hiermee zet ik de bestanden om van mp3 formaat naar wma'tjes. (dit doe ik omdat Nero de mp3 bestande niet wil op nemen in de lijst voor het branden)
-daarna brand ik met NERO (versie 8.3.6.0) de muziek op een cd-rw. Dit doe ik door bij NERO express , de optie audio-cd aan te duiden waarbij NERO de volgende uitleg geeft: create a standard audio-cd that will play on all cd-players.
-Daarna steek ik de cd in een cd-player. In de oude cd-spelers (anno 1999) spelen de cd's niet. Mijn cd speler geeft dan het volgende weer "no cd". --> hier zit dus mijn probleem.
IN de laatste nieuwe radio's speelt het echter wel .

Als extra informatie wil ik nog meegeven dat de audiobestanden (de nummers) ook na het omozetten met de 4U mp3 wma convertor. Nog altijd worden weergegeven als "type winamp". IK weet niet of dit er iets mee te maken heeft.

Alvast allen bedankt voor de hulp.

Nick
 
ik meld ff aan op deze vraag omdat ik met het zelfde probleem zit, ik kan in de auto wel afspelen in hier thuis niet op een cd speler
 
Laatst bewerkt:
Tsja, weet niet waar het echt fout gaat bij jou, maar ik doe bij audioCD's het volgende:
Nero Burningrom starten, kies voor cd, kies voor audiocd en sleep dan alle muziek die ik erop hebben wil naar de compilatie, of dit nu MP3 of WMA zijn (of combinatie) ....
Vervolgens druk ik op branden.
PS: ik heb dan wel weer een versie 7 van NERO ...
 
Wat ik weet is dat oude cd-spelers problemen hebben met normale (goedkope) cd recordables die voor alle doeleinden bruikbaar zijn in nieuwere spelers en computers.
Er zijn ook brandbare audio-cd's te koop, maar die zijn duurder. Normaal gesproken kan een oude cd-spler die wél afspelen na gebrand te zijn. Probeer het daar eens mee.
Je vindt ze (o.a) hier, onder Philips -> 890448 Philips Audio-CD 80 min J/C (10)

Die kosten dus 14 euro per 10.

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan