Defragmenteren ... te weinig ruimte ... toch doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingmar

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
Berichten
925
Ik wil mijn C-schijf defragmenteren. Windows zegt dat ie daar 15% vrije ruimte voor wil, maar ik heb er maar 11 (%). Zie afbeelding. Ik mag zeggen of ik het toch wil laten doorgaan ... maar wat betekent dat? Als ik 'ja' zeg, gaat dan die defragmentatie alleen maar langzamer, of wordt ie niet echt goed/volledig uitgevoerd? Of loop ik het risico dat er bestanden verloren gaan?

Lezer dezes: graag uw/jullie expertise.
Alvast hartelijk bedankt,
I.
 

Bijlagen

  • Defragmentatie - niet voldoende ruimte.jpg
    Defragmentatie - niet voldoende ruimte.jpg
    29,3 KB · Weergaven: 67
Laatst bewerkt:
Het antwoord op je vraag staat in principe in de melding die je krijgt.
Heb persoonlijk nooit problemen gehad , maar het blijft jou beslissing.
 
Ik wil mijn C-schijf defragmenteren. Windows zegt dat ie daar 15% vrije ruimte voor wil, maar ik heb er maar 11 (%). Zie afbeelding. Ik mag zeggen of ik het toch wil laten doorgaan ... maar wat betekent dat? Als ik 'ja' zeg, gaat dan die defragmentatie alleen maar langzamer, of wordt ie niet echt goed/volledig uitgevoerd? Of loop ik het risico dat er bestanden verloren gaan?

Lezer dezes: graag uw/jullie expertise.
Alvast hartelijk bedankt,
I.

Er zijn ook geavenceerde defragmentatie programma's die de actie wel uitvoeren bij 11% zoals in jou geval. Diskeeper is er zo een.
Echter niet gratis......

Grtz.
 
Als je daarnaast nog een D-partitie hebt, is het misschien beter om de C te vergroten.
Met een C schijf die zo vol is, wordt het steeds lastiger, ook voor je wisselbestand, om goed en vlot te blijven werken. Plus natuurlijk de defragmentatie die des te langer duurt.
Meer vrije ruimte geeft je systeem weer wat lucht.
 
Andere mogelijkheid:

Start -> Uitvoeren -> cmd /k defrag C: -f

(-f betekent dat, ondanks geen 15% vrij of meer, er toch gedefragmenteerd gaat worden).

Let wel op dat de pc niet ondertussen in stand-bye of slaapstand verzeilt, zet die energie-opties dus tijdelijk even uit.

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan